یکی از خبرگزاری‌های کره‌ای در گزارشی از تصاحب بوستون داینامیکس توسط هیوندای موتور خبر داد. گفته می‌شود هیوندای موتور ۹۱۷ میلیون دلار به سافت بانک پرداخت می‌کند.
کد خبر: ۱۲۹۳۶۲۱
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از زومیت، خبرگزاری The Korea Economic Daily ساعاتی پیش در گزارشی اختصاصی نوشت هیوندای موتور (Hyundai Motors) شرکت بوستون داینامیکس (Boston Dynamics) را تصاحب کرده است. این خبرگزاری ادعا می‌کند سافت بانک (Softbank) پس از مدتی مذاکره سرانجام با هیوندای موتور به‌توافق رسیده است تا در ازای پرداخت یک تریلیون وون (معادل ۹۱۷ میلیون دلار)، بوستون داینامیکس را به این شرکت واگذار کند.
 
تصاحب بوستون داینامیکس توسط هیوندای موتور+عکس

آن‌طور که منابع The Korea Economic Daily گفته‌اند، فرایند تصاحب بوستون داینامیکس توسط هیوندای موتور قرار است امروز، دهم دسامبر ۲۰۲۰ (۲۰ آذر ۱۳۹۹) در جلسه‌ای که با حضور اعضای هیئت‌مدیره‌ی شرکت‌ها برگزار می‌‌شود، نهایی شود. بر اساس گزارشی قدیمی که توسط رسانه‌ی بلومبرگ منتشر شده بود، دو شرکت سافت بانک و هیوندای موتور از حداقل نوامبر (آبان و آذر) مشغول مذاکره بر سر بوستون داینامیکس بوده‌اند.
بوستون داینامیکس بیشتر به‌خاطر تولید سگی رباتیک تحت عنوان اسپات (Spot) شناخته می‌شود که بارها خبرساز شده است. فروش اسپات در اواسط سال ۲۰۲۰ با قیمت ۷۵٬۰۰۰ دلار آغاز شد. کاربران دو دیدگاه متفاوت نسبت‌به اسپات دارند؛ شماری از مردم اسپات را رباتی ترسناک می‌دانند و شاید دلیل اصلی این موضوع، یکی از اپیزودهای سریال آینه‌ی سیاه باشد. عده‌ای دیگر معتقد هستند اسپات کاربرد زیادی دارد و رباتی دوست‌داشتنی است.
 
تصاحب بوستون داینامیکس توسط هیوندای موتور+عکس

ربات چهار پای بوستون داینامیکس می‌تواند از پله‌ها بالا رود، فرایند جمع‌کردن گله‌ی گوسفندان را انجام دهد و حتی کالسکه‌ای کوچک را به‌دنبال خود بکشد. در اوایل سال جاری میلادی بود که از اسپات در بیمارستان‌ها نیز استفاده شد تا دکتران به کسانی که به بیماری کووید ۱۹ مبتلا بودند نزدیک نشوند و علائم اولیه‌ی آن‌ها ازطریق دوربینی که روی اسپات قرار گرفته بود بررسی شود. اسپات در آن زمان در بیمارستان زنان بریگام واقع در بوستون ایالات متحده‌ی آمریکا مورداستفاده قرار گرفت. بوستون داینامیکس پروژه‌های دیگری را نیز در کارنامه دارد که از بین آن‌ها می‌توانیم به اطلس (Atlas)، رباتی انسان‌نما که می‌تواند پارکور انجام دهد، اشاره کنیم. 
بوستون داینامیکس پیش‌تر تحت نظارت مؤسسه‌ی فناوری ماساچوست (MIT) فعالیت می‌کرد و پس از مدتی شاهد جدا شدن آن و تبدیل شدن به شرکتی مستقل بودیم. در سال ۲۰۱۳ پس از تبدیل شدن بوستون داینامیکس به شرکتی مستقل، گوگل آن را تصاحب کرد. در سال ۲۰۱۷ شرکت مادر گوگل یعنی آلفابت، بوستون داینامیکس را به سافت بانک فروخت. در آن زمان سافت بانک در بیانیه‌ای اعلام کرد که قصد دارد ازراه‌رسیدن «نسل بعدی صنعت رباتیک را سرعت بخشد». هیوندای موتور در چند سال اخیر سرمایه‌گذاری عظیمی در حوزه‌ی رباتیک انجام داده است و خبر تصاحب بوستون داینامیکس توسط این شرکت، چندان تعجب‌‌برانگیز نبود.
 
تصاحب بوستون داینامیکس توسط هیوندای موتور+عکس

هیوندای موتور پیش‌تر اعلام کرده بود که قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ حداکثر ۱٫۵ تریلیون وون (معادل ۱٫۴ میلیارد دلار) در صنعت رباتیک سرمایه‌گذاری کند. بیشتر سرمایه‌گذاری هیوندای موتور شامل ساخت ربات‌های چرخ‌دار به‌منظور استفاده در کارخانه‌های تولیدی بوده است؛ این ربات‌ها به اندازه‌‌ی اسپات و اطلس جذاب نبودند.
The Korea Economic Daily می‌گوید هیوندای موتور قرار است ۴۰۰ میلیارد وون از مبلغ قراردادِ منعقد‌شده با سافت بانک را پرداخت کند و سایر هزینه توسط شرکت‌های وابسته به هیوندای موتور ازجمله Hyundai Mobis Co (که در حوزه‌ی تولید قطعات خودرو فعالیت می‌کند) پرداخت می‌شود. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها