مهم‌ترین کار ما در مواجهه با کرونا علاوه بر شستشوی مداوم دست‌ها، فاصله اجتماعی و ماسک زدن تقویت سیستم ایمنی بدن با انواع خوراکی‌هاست.
کد خبر: ۱۲۹۱۹۶۵

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، کرونا «ضعیف کش» است و هر چند می تواند همه را درگیر کند ولی بیشتر افرادی که بر اثر آن فوت می‌کنند از نظر سیستم ایمنی بدن دچار ضعف بودند، بدان حد که معروف شده کرونا «ضعیف کش» است، پس مهم‌ترین کار ما در کنار شستشوی مداوم دست‌ها، فاصله اجتماعی و ماسک زدن که اصلی‌ترین سپر ما در برابر کرونا به شمار می‌رود، تقویت مستمر سیستم ایمنی بدنمان است.

برای تقویت سیستم ایمنی بدن رژیم غذایی را اصلاح کنیم، مایعات فراوان به ویژه آب و آبمیوه های طبیعی بنوشیم و از مصرف نوشیدنی‌ های صنعتی خودداری کنیم.

هر روز میوه بخوریم.

سبزیجات را در سبد روزانه غذاییمان قرار دهیم.

شیرینی ها برای سیستم دفاعی سم هستند مصرف آنها را به حداقل برسانیم.

اگر غذایی با طبع سرد می خوریم، در کنار آن غذایی با طبع گرم نیز بخوریم مثلاً کنار شیر، عسل یا شیر مصرف کنیم.

همراه غذا نوشیدنی نخورید زیرا باعث اختلال در جذب مواد مغذی می‌شود.

از خوردن مواد غذایی مضر مانند چیپس، سوسیس و کالباس و خوراکی های شور و نظایر اینها خودداری کنید.

انواع مغز‌ها مانند گردو و بادام را بین وعده‌های غذایی بخوریم.

گوشت گوسفندی را تا حد امکان جایگزین گوشت مرغ و گوشت گاو کنیم.

دمنوش‌ ها را فراموش نکنیم؛ آویشن در خط مقدم دمنوش های دوران کرونا قراردارد، بابونه گاوی و سرخارگل دو گیاهی هستند که به طور جدی می توانند سیستم ایمنی بدن را تقویت کنند، پونه، زنجبیل و دارچین را هم فراموش نکرده و برای شیرین کردن دمنوش از عسل استفاده کنیم نه از شکر و قند و نبات، همچنین ترکیب سیاه دانه کوبیده شده و عسل را روزانه به اندازه نصف یک قاشق چایخوری بخوریم.

از مصرف ویتامین‌ها غافل نشوید؛ توصیه اکید می‌شود که با دستور پزشک ویتامین C مصرف کنیم، این ویتامین یکی از اصلی‌ترین نیرو‌های مقابله با ویروس کرونا است، ویتامین D هم نقش بسیار موثری در تقویت سیستم ایمنی بدن دارد، بسیاری از ما دچار کمبود این ویتامین هستیم.

تحرک بدنی داشته باشیم؛ روزانه ۲۰ دقیقه نرمش و پیاده روی کنیم و اگر ورزشکار حرفه‌ای نیستیم از ورزش‌های سنگین که انرژی ما را تخلیه می‌کنند، خودداری کنیم.

هر روز تمرینات تنفسی انجام دهیم؛ ساده ترین آنها این است که تا جایی که می‌توانیم نفس را در داخل ریه‌ها کند پر و حبس کنیم و سپس آرام‌آرام بیرون دهیم و این کار را چند دقیقه در روز تکرار کنیم و به خاطر داشته باشیم که ریه ها از اهداف اصلی کرونا هستند و باید برای روز مبادا تقویتشان کنیم.

استرس را به حداقل برسانیم؛ استرس از مهمترین عواملی تضعیف سیستم ایمنی بدن است حتی اگر نتوانیم آن را از بین ببریم باید تا جایی که ممکن است آن را کاهش دهیم.

ورزش و تمرینات تنفسی باعث ترشح هورمون‌های ضد استرس و شادی آورند به کاهش استرس کمک می‌کند.

خوب بخوابیم؛ خواب مناسب به تقویت سیستم ایمنی می انجامد، شب‌ها زودتر بخوابیم و نیم ساعت قبل از خواب به صفحات تلفن همراه، رایانه و تلویزیون خیره نشویم و اگر امکان دارد در وسط روز بخوابید زیرا حال عمومی بدن بهتر می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها