محصولات تقویت کننده هوش تجارت بزرگی هستند؛ کتاب ، اسباب بازی ، دی وی دی ، نرم افزار ، بازی و برنامه های آموزشی که کودک شما را به یک اعجوبه فکری تبدیل می کند. بسیاری از این محصولات ادعاهایی دارند - صریح یا ضمنی - که مفید بودن آنها با شواهد علمی پشتیبانی می شود. آیا آنها واقعاً هستند؟
کد خبر: ۱۲۹۱۹۵۶

به گزارش جام جم آنلاین ،بازی با بلوک ها به کودکان کمک می کند تا انواع مهارت های شناختی را پرورش دهند.

برنامه های دانشگاهی که مهارت های تفکر انتقادی را آموزش می دهند ، ضریب هوشی را افزایش می دهند.

برخی از بازی های رومیزی مهارت های ریاضی پیش دبستانی را تقویت می کنند.

برخی از بازی های ویدئویی مهارت فضایی و حافظه کاری را افزایش می دهند.

اما بسیاری از محصولات "مغز" بی اثر هستند. یک آزمایش کنترل شده نتوانسته است نشان دهد که نوزادان خواندن را از برنامه های آموزشی مبتنی بر رسانه یاد می گیرند و شواهد نشان می دهد که کودکان بسیار جوان با تماشای تلویزیون صحبت کردن را یاد نمی گیرند. در عوض ، نوزادان با گوش دادن به انسانهای زنده و تعامل با آنها زبان را یاد می گیرند .

افزایش هوش کودکان!؟

سپس باورهای غلط و باورهای مردمی وجود دارد ، مانند این ایده که ستایش بچه ها به خاطر هوش خود باعث افزایش عزت نفس و بهبود عملکرد تحصیلی آنها می شود.

یک سری آزمایشات چشمگیر نشان می دهد که عکس این قضیه صادق است. تمجید از بچه ها به خاطر باهوش بودن باعث می شود آنها لال عمل کنند.

حتی جالب تر کشف این است که باورهای ما در مورد هوش می تواند روند یادگیری را مختل کند. افرادی که متقاعد شده اند که هوش یک ویژگی ثابت و تغییرناپذیر است ، کمتر از اشتباهات خود درس می گیرند و کمتر موفق می شوند در مدرسه موفق شوند.

علاوه بر این ، آزمایشات نشان می دهد که آگاهی فرزند شما از کلیشه های اجتماعی در مورد هوش و موفقیت (مثلاً "دختران مهارت های زبانی قوی تری دارند" یا "بچه های آسیایی اعجوبه های ریاضی هستند") می تواند عملکرد تحصیلی وی را تضعیف کند.

ورزش و هوش

هم جذاب و هم غیرمنتظره است: ورزش هوازی رشد مغز را تحریک می کند و توانایی یادگیری ما را افزایش می دهد. مطالعات همچنین نشان می دهد که ورزش به بچه ها کمک می کند تا توجه را در مدرسه متمرکز کنند.

بازی

بازی رایگان باعث یادگیری بهتر ، حافظه و رشد قشر مغز می شود. همچنین باعث پیشرفت زبان ، هوش مکانی ، استدلال ضد واقعیت و مهارت های ریاضی می شود. برای اطلاعات بیشتر ، به این مقاله در مورد مزایای شناختی بازی مراجعه کنید.

تحقیقات جدید نشان می دهد که ظرفیت حافظه فعال - آن دفترچه یادداشت ذهنی که ما برای فکر کردن و حل مشکلات استفاده می کنیم - پیش بینی بهتری برای موفقیت در مدرسه نسبت به ضریب هوشی است.

همچنین شواهد خوبی وجود دارد که نشان می دهد با حرکات دست توانایی یادآوری و یادگیری شما را بهبود می بخشد.

بچه ها وقتی با دست اشاره می کنند بیشتر به یاد کلمات ، وقایع و حتی درس های ریاضی می افتند.

حساسیت والدین ، ​​امنیت دلبستگی و هوش

محققان همبستگی بین نمرات ضریب هوشی کودک و وضعیت دلبستگی را یادآوری کرده اند. به عنوان مثال ، یک مطالعه بر روی 36 مادر از طبقه متوسط ​​و کودکان سه ساله آنها نشان داد که بچه های دارای ایمنی ایمن در آزمون هوش امتیاز بالاتری از کودکان غیر ایمن دارند

مسئول این ارتباط چیست؟ این امکان وجود دارد که کودکان باهوش تر نسبت به تشکیل پیوست های ایمن وقت راحت تری داشته باشند. به عنوان مثال ، بچه های باهوش تر در تفسیر رفتار والدین و انتخاب مناسب ترین پاسخ بهتر هستند.

اما همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می دهد فرزندپروری پاسخگو - که باعث ایجاد پیوندهای ایمن می شود - در بهره هوشی بالاتر نقش دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها