سه محور اصلی و پرتردد کشور از طریق سیستم ردیاب

ایرنا: رییس پلیس راه کشور اعلام کرده است که سه محوراصلی و پرتردد تهران شیراز، تهران مشهد و تهران تبریز در ایام نوروز با سیستم ردیاب ماهوارهای " " GPSکنترل میشود.
کد خبر: ۱۲۹۱۶۵

سرهنگ "علیرضا اسماعیلی" روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی "ایرنا" با اشاره به بهرهگیری لیزرگان و دوربین کنترل سرعت در محورهای مواصلاتی پر تردد گفت: محور تهران - مشهد در ایام عید با دستگاههای کنترل سرعت دستی لیزرگان و صدور برگ جریمه با دستگاه کامپیوتری PDAکنترل میشود.
وی افزود:با صدور برگ جریمه از طریق دستگاه ، PDAرانندگان متخلف دیگر نمیتوانند مدعی شوند که در زمان صدور برگ جریمه در مکانی که تخلف صورت گرفته، حضور نداشتهاند.
اسماعیلی گفت:برای رانندگان متخلف در محور تهران - مشهد نیز از طریق دستگاه PDAبرگ جریمه صادر میشود.
او افزود: آزاد راه تهران - اصفهان و تهران - قزوین هم به صورت لحظهای با دوربین کنترل سرعت تحت نظر است و هر گونه تخلف از چشم پلیس دور نخواهد ماند و رانندگان متخلف در اولین ایستگاه پلیس راه برگ جریمه تخلف دریافت میکنند.
رییس پلیس راه کشور گفت: بیش از هزار و نفر نیروی کمکی برای کنترل جادهها به پلیس راه میپیوندند که در کنار آنان دو هزار بسیجی با عنوان همیاران پلیس راه به طور محسوس مستقر خواهند شد.
وی افزود: به منظور ارج نهادن به شغل شریف رانندگان حمل و نقل عمومی به هزار نفر از آنان کارت پیام آور ترافیک اهدا شده است.
اسماعیلی گفت:اگر راننده پیام آور ترافیک در طول تعطیلات نوروزی مرتکب تخلف نشود از وی در طرح "همیاران پلیس راه" استفاده میشود اما اگر مرتکب تخلف شوند در نخستین گام کارت پیام آور ترافیک از آنان گرفته شده، در صورت تخلف مجدد با آنان طبق قانون و مقررات برخورد میشود و در سومین تخلف ، دفترچه کار آنان به مدت روز توقیف خواهد شد.
رییس پلیس راه کشور به رانندگان حادثه آفرین هشدار داد: بدون اغماض با این افراد برخورد و آنان را به ایستگاه سلامت که در استان کشور مستقر است هدایت میکنیم.
وی افزود: از این رانندگان آزمایش گرفته میشود و اگر جواب آزمایش منفی باشد اجازه ادامه مسیر به آنان داده میشود، در غیر این صورت با هماهنگی- های صورت گرفته در استانها راننده دیگری خودرو را به نزدیکترین شهر انتقال میدهد.
اسماعیلی به مردم وعده داد: در ایام نوروزی شاهد پلیس دیگری خواهید بود که با ادب و احترام با رانندگان برخورد و اعمال قانون میکنند.
وی گفت: مطمئنا در ایام نوروزی به دلیل تردد زیاد خودروها، بار ترافیکی بسیار سنگینی در برخی مسیرها به وجود میآید که رانندگان برای گذر از این شرایط، باید صبر و تحمل داشته باشند و با پلیس همکاری کنند تا در سریع- ترین زمان ممکن ترافیک روان شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها