خوشبختانه می توان لکه های جوهر را از لباس با استفاده از محصولات معمول خانگی پاک کرد. قبل از از بین بردن لکه ، هرگز لباس را شسته و خشک نکنید – ای کار باعث می شود که از بین بردن لکه ها بسیار دشوار تر شود
خوشبختانه می توان لکه های جوهر را از لباس با استفاده از محصولات معمول خانگی پاک کرد. قبل از از بین بردن لکه ، هرگز لباس را شسته و خشک نکنید – ای کار باعث می شود که از بین بردن لکه ها بسیار دشوار تر شود
کد خبر: ۱۲۹۱۲۷۶

3 روش پاک کردن جوهر از لباس
به گزارش جام جم آنلاین، آنچه شما نیاز دارید
تجهیزات / ابزارها
حوله ها یا پارچه های تمیز و خشک را تمیز کنید
کاسه یا وان کم عمق
مواد
مواد شوینده مایع لباسشویی
دستورالعمل ها
مواد برای از بین بردن لکه های جوهر

قبل از اینکه شروع کنی
اولین قدم تعیین نوع جوهر ایجاد کننده لکه در شما است. لکه های جوهر بر پایه آب ، مانند مارکرهای قابل شستشو ، از ساده ترین آنها برای پاک کردن است. یک لکه جوهر دائمی (از جمله لکه های اکثر برجسته ها و نشانگرهای دائمی) می تواند یک چالش بزرگتر باشد ، اما جوهر ساچمه ای به اکثر روش ها پاسخ خوبی می دهد.


نکته
لکه های جوهر تازه به راحتی از لکه های خشک شده پاک می شوند. اگر آنقدر خوش شانس بودید که لکه جوهر شما هنوز خشک نشده است، روی لکه را با نمک بپوشانید ، به آرامی با یک حوله کاغذی مرطوب کنید ، سپس نمک را مسواک از بین ببرید. این کار را تکرار کنید تا لکه از بین برود.

لکه های جوهر بر پایه آب را از روی لباس پاک کنید
لباس های لکه دار را روی یک حوله یا پارچه تمیز و خشک قرار دهید. آب را به محل لکه شده بمالید و با یک پارچه تمیز دیگر پاک کنید. در حین مالیدن ، لکه روی پارچه تمیز کننده منتقل می شود.

 

شوینده را به لکه اضافه کنید
مقدار کمی مواد شوینده مایع لباسشویی را روی لکه جوهر بمالید و اجازه دهید پارچه به مدت سه تا پنج دقیقه بماند.

لباس را در آب گرم بشویید
با استفاده از داغترین آبی که برای نوع پارچه توصیه می شود ، به طور معمول بشویید. قبل از خشک شدن ، بررسی کنید که کل لکه از بین رفته باشد. اگر اثری از محل لکه باقی مانده است ، مراحل تمیزکاری را تکرار کنید.

شستشوی لباس در ظرفشویی

لکه های دائمی جوهر را از روی لباس پاک کنید
مالیدن الکل اغلب روی لکه های دائمی جوهر مثر است. مایع ممکن است لکه را به طور کامل از بین نبرد (به همین دلیل به آن "جوهر دائمی" می گویند) ، اما به کم رنگ شدن علامت کمک می کند. اگر پارچه سفید شود ، ممکن است شانس بیشتری برای از بین بردن لکه داشته باشید.

 


آنچه شما نیاز دارید
تدارکات
الکل
مواد شوینده مایع لباسشویی
سفید کننده مبتنی بر اکسیژن (اختیاری)
ابزارها
حوله سفید تمیز کنید
مواد برای از بین بردن لکه های دائمی جوهر
صنوبر
پارچه را تست کنید
یک حوله سفید تمیز بگیرید و لکه را روی آن قرار دهید. الکل مالشی را روی درز پنهان پارچه امتحان کنید. اگر به نظر نمی رسد مورد آسیب دیده باشد ، به مرحله بعدی بروید.

لکه را با مالیدن الکل پاک کنید
برای پاک کردن الکل روی لکه ، از یک حوله کاغذی یا پارچه تمیز استفاده کنید. با این کار لکه رقیق شده و از بین بردن محلول در شستشو راحت تر می شود. حوله زیر ممکن است مرطوب شده و از شسته شدن جوهر تغییر رنگ یابد - اگر این اتفاق افتاد ، لباس را به یک قسمت تمیز و خشک از حوله منتقل کنید تا از جذب مجدد جوهر خارج شده در محل جلوگیری کند. این روند را ادامه دهید تا جایی که دیگر جوهر برای برداشتن وجود ندارد. محل لک شده را کاملاً بدون الکل مالش دهنده بشویید. چندین شستشو ممکن است لازم باشد.

اگر می خواهید جوهر خودکار را از بین ببرید ، پس از استفاده از الکل مالش دهنده ، مواد شوینده مایع لباسشویی را به طور منظم بر روی محل قرار دهید و بگذارید به مدت سه تا پنج دقیقه بماند.

پارچه را بررسی کرده و لباس را بشویید
اگر لکه از بین رفته است ، لباس خود را در یک لگن با استفاده از داغترین آبی که برای پارچه بی خطر است بشویید. در صورت باقی ماندن لکه ، محلول سفید کننده پایه اکسیژن و آب خنک را مخلوط کنید. دستورالعمل های بسته بندی را برای مقدار مصرف هر گالن آب دنبال کنید. لباس را کاملاً غرق کرده و اجازه دهید حداقل هشت ساعت خیس بخورد. اگر لکه ادامه یافت ، یک محلول تازه را مخلوط کرده و تکرار کنید. به یاد داشته باشید قبل از خشک شدن لباس بررسی کنید که لکه کاملا پاک شده باشد.

اگرچه می تواند روی لکه های دائمی جوهر کار کند ، پاک کننده لاک ناخن می تواند به پارچه ها آسیب برساند. ابتدا آن را روی درز داخلی یا قسمت پنهان لباس آزمایش کنید. اگر همه چیز خوب پیش رفت ، به همان روشی که با الکل مالش داده شده پاک کنید. با برداشتن جوهر حتماً محل لکه دار را به قسمت خشک و تمیز حوله منتقل کنید. پس از اتمام ، پاک کننده لاک ناخن را کاملاً از روی پارچه بشویید و لباس را همانطور که روی برچسب مراقبت توصیه شده ، بشویید.

اسپری مو
بیشتر اسپری های مو حاوی الکل هستند که به حل شدن جوهر و از بین بردن لکه کمک می کند. سعی کنید یک اسپری مو با محتوای الکل بالا پیدا کنید ، یک حوله تمیز را زیر آن قرار دهید
لکه را کاملاً با اسپری مو اسپری کرده و با یک حوله تمیز دیگر لکه را پاک کنید تا لکه از بین برود. طبق توصیه لباس ها را بشویید.شیر
یک کاسه کم عمق یا ظرف دیگر را با شیر کافی پر کنید تا هنگام غوطه ور شدن پارچه ، لکه جوهر را بپوشاند و بگذارید یک شب خیس بخورد. روز بعد بیاس را برداشته طبق توصیه شستشو دهید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها