فارس: وزیر رفاه از توزیع رایگان سبد کالاهای اساسی به تمام کارکنان دولت اعم از بازنشسته و شاغل از هفته آینده خبر داد.
کد خبر: ۱۲۸۷۵۰

عبدالرضا مصری صبح امروز در حاشیه همایش مدیران سازمان تامین اجتماعی در جمع خبرنگاران گفت: سرانه سبد کالاهای اساسی معادل30 هزار تومان و شامل برنج، روغن، قند و شکر ، گوشت و مرغ به صورت رایگان است.
وی در ادامه افزود: اعتبار این سبد کالاها در دولت 120 میلیارد تومان تعیین شده است.
وزیر رفاه درباره توزیع سبد کالا بین اقشار آسیبپذیر اظهار داشت: 3 میلیون نفر از افرادی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی نیستند و پشت نوبت هستند سبد کالای 40 هزار تومان به آنان تعلق میگیرد که این کالاها نیز در حال توزیع است.
وزیر رفاه اظهار داشت: خوشبختانه در حال حاضر در سراسر کشور، سبد کالایی که طی 27 سال گذشته بیسابقه بوده است در حال توزیع است و به هر نفر مددجوی تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی 40 هزار تومان کالا به قیمت یارانهای یعنی برنج 60 تومان، قند و شکر 36 تومان، روغن 20 تومان در حال توزیع است و باید گفت در واقع نیاز 6 ماه خانوادهها به این اقلام تامین شده است.
مصری درباره بدهیهای دولت نیز گفت: بدهی دولت به سازمان به این معنا نیست که دولت پولی به سازمان تامین اجتماعی داده است در واقع به این معنا است که سازمان تامین اجتماعی خدماتی را ارائه داده اما دولت پول آن را پرداخت نکرده است.
وی در خصوص حداقل دستمزد کارگران در سال 86 گفت : 183 هزار تومان 20 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است از سوی دیگر نسبت نرخ تورم امسال حداکثر 12 درصد اعلام شده است بنابراین اگر حداقل دستمزد 20 درصد افزایش یافته مجدد قدرت خرید مردم 8 درصد افزایش پیدا میکند.
وزیر رفاه درباره تاثیر افزایش قیمت بنزین در قیمت کالا و خدمات اظهار داشت: در صورت افزایش 20 درصدی نرخ بنزین حداکثر یک درصد قیمت کالا و خدمات افزایش پیدا میکند.
مصری گفت: سازمان بازنشستگی کشوری و لشکری هر کدام 175 میلیارد تومان برای پرداخت عیدی و حقوق کسری داشتهاند که در متمم بودجه تصویب شد و ابلاغیه صورت نهایی انجام شده و 350 میلیارد تومان اعتبار بابت کسری سازمان بازنشستگی کشوری و لشکری پرداخت شده است بنابراین طی 2 روز آینده حقوق و عیدی بازنشستگان واریز خواهد شد.
وزیر رفاه درباره کاهش حق بیمه نیز اظهار داشت: اگر کاهش حق بیمه محقق شود باید از محل هدفمند کردن یارانهها باشد یعنی اگر یارانهها را هدفمند کنیم و مبلغ بیمه درمان تمامی مردم را پرداخت کنیم، 4 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است بنابراین اگر این میزان از محل هدفمند کردن یارانه ها بعد از افزایش قیمت کالاهای یارانه ای نصیب نظام درمانی کشور کنیم میتوانیم 27 درصد حق بیمه تامین اجتماعی را به 18 درصد کاهش دهیم یا 9 درصد درمان تمامی کشور را تامین کنیم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها