اعلام جزئیات طرح استقبال از بهار

رئیس ستاد طرح استقبال از بهار، جزئیات این طرح را تشریح کرد. احمد نوریان با اشاره به این که این طرح به مدت یک ماه از 15اسفند 85تا 15فروردین 86در مناطق بیست و دوگانه تهران اجرا می شود، گفت:
کد خبر: ۱۲۸۱۹۴
با توجه به تقارن هفته های پایانی سال با ایام سوگواری 28و 30صفر، برنامه های طرح استقبال از بهار با حفظ حرمت این ایام برگزار می شود.
به گزارش معاونت اجتماعی شهرداری ، وی عنوان اولین برنامه طرح استقبال از بهار را «تا بهار» عنوان کرد و افزود: در قالب این برنامه از 15تا 21اسفند با محوریت سازمان پارکها و فضای سبز، کاشت درخت و اهدای یک میلیون نهال رایگان انجام می شود و 17کلینیک گل و گیاه در 17منطقه خدمات لازم را به شهروندان ارائه می کنند.
رئیس ستاد طرح استقبال از بهار افزود: دومین برنامه طرح استقبال از بهار طرح «هبه» است که براساس این طرح وسایل اهدایی مازاد بر مصرف شهروندان تعمیر و به خانواده های نیازمند داده می شود.
به گفته وی ، فاز آزمایشی این طرح سال گذشته در منطقه 16تهران اجرا شده است ؛ ولی امسال اجرای آن در مناطق بیست و دوگانه شروع شده و شهروندان برای اهدای وسایل مازاد بر مصرف منزل باید با 137تماس بگیرند.
وی حمایت های مادی و معنوی از نیازمندان را برای پیشگیری از بروز آسیب های اجتماعی دانست و تصریح کرد: شهرداری با انجام فعالیت های پیشگیرانه موفق شده امسال تعداد کودکان فراری را نسبت به سال گذشته ، 28درصد کاهش دهد.
وی از اهدای بن 40هزار تومانی به 20هزار خانوار تهرانی نیازمند خبر داد و گفت: اهدای این بن در این مرحله ویژه دانش آموزان خانواده های نیازمند شناسایی شده است که پیش بینی شده 70هزار دانش آموز از این هدیه بهره مند شوند.
نوریان در ادامه تشریح برنامه های طرح استقبال از بهار به ایجاد ایستگاه های فرهنگی - اجتماعی از 15تا 29اسفند اشاره و تصریح کرد: در این ایستگاه ها علاوه بر اجرای برنامه های متنوع فرهنگی ، غرفه های خوداشتغالی دایر و محصولات زنان سرپرست خانوار به فروش می رسد.
وی در خصوص برنامه های چهارشنبه آخر سال نیز گفت: کمیته هایی در شورای اسلامی شهر تهران با هدف کاهش آسیب ناشی از مواد محترقه تشکیل شده است که به ترتیب ، امور مرتبط با نظم و انضباط، امداد و نجات ، اطلاع رسانی و فرهنگی به عهده پلیس ، آتش نشانی ، صدا و سیما و معاونت امور اجتماعی شهرداری خواهد بود.
معاون شهردار تهران گفت: امسال با توجه به تقارن چهارشنبه آخر سال با ایام سوگواری ، نقاطی برای برپایی مراسم این روز تعیین نشده ، اما اقدامات لازم برای پیشگیری از آسیب با هماهنگی تمامی دستگاه های مربوط انجام می شود.
وی یاد یاران را از دیگر برنامه های طرح استقبال از بهار عنوان کرد و گفت: این طرح همزمان با پنجشنبه آخر سال برای غبارروبی و تعویض پرچم مزار شهدا اجرا می شود و برای این منظور وسایل حمل و نقل عمومی بویژه مترو و اتوبوس طبق هماهنگی به عمل آمده خدمات لازم را ارائه خواهند کرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها