کووید 19 اقتصاد جهان را تقریبا زمین گیر کرده است.
کد خبر: ۱۲۸۱۸۶۳

به گزارش جام جم آنلاین ، در حالی که پاندمیک کرونا در سراسر جهان باعث فروپاشی اقتصادهای زیادی شده است آخرین اخبار مربوط به کرونا را مرور می کنیم:

 

*لحظاتی پیش دیلی میل اعلام کرد برای نخستین بار از اواسط سپتامبر تا امروز آمار ابتلا و فوتی کرونا در بریتانیا کاهش یافته است. در روزهای اخیر اخبار متعددی در رابطه با افزایش جهش وار مبتلایان به کرونا به گوش می رسید.

*مقامات چینی هشدار داده اند که ویروس کرونا بر روی بسته های غذاهای فریز شده می تواند به حیات خود ادامه بدهد. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های چین اعلام کرد که نمونه های زنده ویروس کرونا بر روی بسته های غذایی فریز شده کشف شده است. این نمونه های ویروس بر روی بسته های غذایی صادر شده به کینگدائو یافت شده است. کارشناسان هشدار می دهند به شدت مراقب غذاهای وارداتی باشید.

*پروفسور مایکل وست از اعضای انجمن روانشناسان بریتانیا می گوید بر اساس یک سری تحقیقات انجام شده، استرس ناشی از ویروس کرونا و تلاش کادر درمانی برای درمان بیماران مبتلا به این ویروس باعث می شود تا پزشکان و پرستاران چه در رابطه با بیماران کرونایی و چه در رابطه با سایر بیماران خطاهایی پزشکی را مرتکب شوند. به عبارت دیگر ویروس کرونا در سطح جهان ضریب خطای پزشکی را بالاتر می برد.

*در ایالات متحده آمریکا بیش از 60 هزار مورد جدید ابتلا اعلام شد. این آمار را دانشگاه جان هاپکینز اعلام کرده است. شمار کلی مبتلایان به کرونا در این کشور به عدد  8,273,296 رسیده است.

*هند به عنوان دومین مرکز جهانی کرونا وضعیتی فوق بحرانی دارد. کارشناسان بهداشتی پیش بینی می کنند در صورت ادامه روند کنونی در زمستان پیش رو تمامی آمارهای مربوط به کرونا در این کشور دو برابر خواهد شد و این یعنی اینکه هند از آمریکا در تمامی آمارها سبقت خواهد گرفت و به نخستین مرکز جهانی کرونا در جهان تبدیل خواهد شد.

*ارزیابی های مبتنی بر آمار نشان می دهد شمار کودکان مبتلا به کرونا در ایالات متحده آمریکا 13 درصد افزایش یافته است. 84 هزار و 319 کودک در سراسر ایالات متحده آمریکا مبتلا به کرونا هستند.

*رکورد شدید اقتصادی ناشی از کرونا تا همین امروز هم منجر به بیکاری مردمان بسیاری زیادی در سراسر جهان شده است. اکنون نیز تحلیل های اقتصادی نشان می دهد 85 میلیون فرد شاغل دیگر در خطر بیکاری قرار دارند. بر این اساس طرحی در نظر گرفته شده که فرآینده جابجایی شغلی صورت بگیرد، به این صورت افرادی که در زمینه های مختلف شغل خود را از دست می دهد در مارکتینگ دیجیتال و سایر زمینه های تکنولوژی مشغول به کار شوند. این فرآیند پنج سال طول خواهد کشید.

*بیش از 11 میلیون از مردمان لاتین ساکن در آمریکا در پی پاندمیک کرونا و ضرر شدید اقتصادی بیمه های خود را قطع کرده اند.

*یک شهر در استان ژجیانگ چین واکسن های آزمایشگاهی ویروس کرونا را به ساکنان خود تزریق می کند. کمیسیون بهداشت و درمان این شهر اعلام کرد که ساکنان بین 18 تا 59 سال در شه شائوژینگ واقع در استان ژجیانگ که در گروه های اولویت نیستند ، می توانند به صورت آنلاین برای تزریق واکسن اقدام کنند. واکسن نامگذاری نشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها