jamejamsima
سیما عمومی کد خبر: ۱۲۸۱۰۲۴   ۲۸ مهر ۱۳۹۹  |  ۰۶:۱۶

بازیگر سریال های طنز از اولین سریال تاریخی خود «بوم و بانو» و تجربه ای که در این همکاری با سعید سلطانی به عنوان کارگردان داشته است یاد کرد.

روایت بازیگر «بوم و بانو» از تجربه اولین سریال تاریخی/ مردم نقش های طنزم را بیشتر به یاد دارند

 امیر غفارمنش بازیگر تلویزیون و تئاتر که این شب ها سریال «بوم و بانو» به کارگردانی سعید سلطانی را در شبکه دو سیما روی آنتن دارد درباره بازی این در سریال تاریخ معاصر به جام جم آنلاین، بیان کرد: این سریال قصه و دیالوگ های زیبایی دارد که من آن را دوست داشتم به ویژه اینکه قصه خیلی وارد سیاست نمی شود و بیشتر در حوزه مسایل تاریخی و درام است آن را جذاب تر کرده است.

این بازیگر که معمولا در سریال های طنز دیده شده است درباره حضورش در فضای جدی «بوم و بانو» بیان کرد: این اولین سریال تاریخی من است اما اولین کار جدی ام نیست. به هرحال مردم عطش فراموش کردن لحظات سخت را دارند و طنز بیشتر در ذهن آنها می ماند و شاید برای همین است مرا هم بیشتر با آثار طنزم می شناسند. اگرچه که سریال های جدی زیادی بازی کرده ام از فیلم «خانه ای روی آب» به کارگردانی بهمن فرمان آرا گرفته تا «ارمغان تاریکی» جلیل سامان و یا سریال «سرنوشت» کاری از سیدجمال سیدحاتمی و اصلا خودم کار جدی را خیلی دوست دارم. سریال «بوم و بانو» هم وجهی تاریخی داشت و در مجموع کاری حرفه ای بود.

این بازیگر با اشاره به حساسیت سعید سلطانی در جزئیات این سریال تاریخی اظهار کرد: حساسیت هایی روی لباس و دکور وجود داشت و اتفاقا همین ها باعث شد سریال در فضاسازی خیلی خوب عمل کند. مثلا از ساعت مچی من که زیر کت معلوم نبود از لحاظ تاریخی رعایت می شد تا دکمه های کتم. ظاهرا برخی فیلم های مستند را چک کرده بودند تا فضاسازی برای ان دوران به درستی دربیاید.

غفارمنش با اشاره به حال خوبی که با تیم این سریال داشته است، گفت: از همه مهتر این بود که ما به دلیل تعطیلی های کرونا شاید دستمزدی گرفتیم که حق مان نبود ولی حال خوبی داشتیم چون گروه خیلی خوب بود و همه با هم کار تیمی فوق العاده ای داشتیم. سختی هایی هم در تولید داشتیم مثلا بازیگران و عوامل این سریال چهار فصل را در طول تولید کار دیدند.

وی اضافه کرد: ما از پاییز سال قبل کار را شروع کردیم و تا پاییز امسال مشغول بودیم. زمستان سال گذشته آنقدر هوا سرد و یخ بود که یک گوشه از لوکیشن آتش درست می کردیم. بعد از آن هم که بهار و تابستان شد برای اینکه راکورد حفظ شود با همان لباس زمستان بازی می کردیم.

بازیگر سریال های «چک برگشتی» و «دردسرهای عظیم» در ادامه درباره دیگر جذابیت های «بوم و بانو» گفت: طراحی گریمم را در این سریال دوست داشتم و با ان راحت بودم و از همه مهمتر برایم همین بود که در سریال هر کسی مسئولیت کار خود را انجام می داد. همه با دلسوزی رفتار می کردند و حتی اگر تپقی می زدم صدابردار سریال به آرامی در گوشم می گفت امیر اینجا را مثلا اشتباه گفتی یا زبانت نچرخید.

غفارمنش درباره فضای تاریخی سریال و چالشی که برای دیالوگ های آن داشته است نیز گفت: سریال در تاریخ معاصر می گردد و فاصله تاریخی انچنانی با اکنون ندارد برای همین در دیالوگ ها هم تغییرات آنچنانی نداریم. بعضی واژگان هستند که در این فضا تغییر کردند مثلا به جای پرونده، دوسیه گفته می شود. ما سعی کردیم به زمان وفادار باشیم ولی بیشترین سختی برای لباس و حفظ راکوردها بود. از اینکه گره کراوات در سکانس چند ماه پیش چگونه بوده است تا موارد دیگر.

بازیگر مجموعه های «راه دررو» و «خوش نشین ها» درباره همکاری با سعید سلطانی یادآور شد: سلطانی هم صاحب اندیشه است و هم فردی است که ما می گوییم سیمش به خدا وصل است. من 32 سال کار کرده ام و با کارگردانان خوبی همکاری داشته ام اما فکر می کنم درست تر و مومن تر از اقای سلطانی ندیده ام.

وی درباره تاثیر این معنویت در طول کار خاطرنشان کرد: ممکن است کارگردانی قاب را هم درست می بندد و تکنیک خوبی دارد اما چندان معنوی نیست و شما در پروژه های طولانی مدت تاثیرش را می بینید که شاید یک کار روزانه است که منتظرید به پایان برسد. اما در کاری مثل «بوم و بانو» حال همه خوب است و دلتان برای همه عوامل تنگ می شود. خیلی از کارهای سینمایی و تلویزیونی بوده است که دستمزدهای انچنانی هم گرفته ایم ولی حال ما خوب نبوده است.

این بازیگر درباره بازخوردها نیز گفت: بازخوردها خوب بود اوایل سریال با پخش «زمین گرم» همزمانی هایی داشت و تماشاگر را از دست می دادیم اما در ادامه مخاطب این سریال را دنبال کرد و الان می بینم قصه مردم را جذب کرده است.
غفارمنش که این روزها درگیر تئاترنیز هست، بیان کرد: درگیر تئاتر «دراکولا» هستم که پویا امینی کارگردانش است. این نمایش یک بار روی صحنه رفت به دلیل محدودیت های کرونا تعطیل شد و دوباره روی صحنه می رود. خدا را شکر از کار ما استقبال شدهاست ولی سالن های دیگر خاک می خورد.

وی درباره رعایت پروتکل ها در این نمایش اظهار کرد: تماشاگران یک صندلی در میان و با ماسک در سالن حضور دارند. خود ما هم در هنگام تمرین رعایت می کنیم و هرکسی سر تمرین می آید یک شیشه الکل به دست دارد.

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
برجام یک خسارت محض

برجام یک خسارت محض

انعقاد قرارداد برجام برای جمهوری اسلامی ایران یک خسارت محض بود. تنها حسنی که می‌توان برای این توافق قائل بود این است که یک جریانی در داخل کشور ایمان پیدا کرد که اعتماد بالا در عرصه دیپلماسی خارجی به چند کشور غربی بدون توجه به پشتوانه‌ های داخلی نتیجه نمی‌دهد و این اعتماد کاملا غیرمنطقی و بدون مبناست.

گفتگو

بیشتر

پیشنهاد سردبیر

بیشتر
وضعیت قرمز گیشه

سینما سال جدید را هم با بحران شروع کرده و ظاهرا مردم هنوز رغبتی به فیلم دیدن ندارند

وضعیت قرمز گیشه

پیشخوان

بیشتر