نکته مثبت در مورد پارچه نخی این است که شما همیشه می توانید آن را با لباسشویی و آب گرم بشویید . اگر می خواهید لباستان آب نرود و احیانا رنگ ندهد دمای آن را حدود۳۰ درجه انتخاب کنید و از پودر یا مایع شوینده با کیفیت و خاصیت لکه بری در دمای پایین استفاده کنید .
کد خبر: ۱۲۸۰۵۲۳

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از laveste24، اگر لباستان از جنس پنبه است و احتمال آب رفتن آن بالاست می توانید آن را با دست بشویید . برای حوله و ملحفه نخی که نیاز به بهداشت  و تمیزی بیشتری دارند دمای آب را بالاتر و بین ۳۰ تا ۴۰ درجه انتخاب کنید .

برای شستشو در دمای بالا حتما از شوینده های غیربیولوژیکی استفاده کنید چون شوینده های آنزیم دار در دمای بالا به خوبی عمل نمی کند .

 

شستشوی لباس نخی و جلوگیری از آب رفتن آن

غم انگیز ترین اتفاقی که می تواند برای لباس خوشگل  و نخیتون بیافته این هست که بعد از اولین باری که شستید ببینید اندازه تون نیست و دوسایز کوچک شده.

پارچه های نخی از الیاف پنبه تهیه می شود مقداری مراعات حال این پارچه های حساس و لطیف را بکنید می توانید سال ها از لباس نخی خود استفاده کنید بدون اینکه کوچک بشود یا تغییر شکل بدهد .اگر برای شستن لباس ها از ماشین لباسشویی استفاده می کنید برای لباسهای نخی درجه حرارت ماشین را روی آب سرد بگذارید و درجه جنس لباس را هم روی گزینه لباسهای  لطیف تنظیم کنید. شوینده را بریزید ماشین کار خودش را انجام بدهد ، بلافاصله بعد از شسته شدن لباس ها آنها را از ماشین در بیاورید وآویزان کنید.

اصول شستشوی لباس نخی

شستن لباس  نخی

اگر لباس نخی را با دست می شویید تشت را با آب سرد پر کنید و خیلی با ملایمت لباس را بشویید . برای شستشو و آبگیری ، چنگ زدن و چلاندن لباسها را بی خیال شوید .بعد از آبکشی ملایمی که انجام دادید لباس را لای یک حوله تمیز بپیچید و آب اضافه را بگیرید .بعد از یک تکون ملایم آویزانش کنید .لباس را به هر روشی که شستید برای آویزان کردنش اول آن را به چوب لباسی بزنید و بعد با چوب لباسی به بند آویزان کنید .لباس نخی مرطوب را در معرض آفتاب و باد مستقیم خشک نکنید .دیدید!!! جز آب سرد ، کمی ملایمت در شستشو و خشک کردن کار زیادی لازم نیست انجام دهید . همین یک ذره ملایمت و ظرافت کافیه تا مجبور نشوید از لباس محبوب خود به خاطر آب رفتن خداحافظی کنید.

تعرفه شستن لباسهای نخی

لباس نخی کمترین حساسیت را برای پوست ایجاد کرده و دوست پوست می باشد. ولی معمولا دوام پایینی دارند. لباسهای نخی کمترین حساسیت را ایجاد می کند و معمولا با اکثر پوستها سازگار می باشد و باعث دفع عرق می شود و نسبت به پارچه های نایلونی بوی بد بدن را خیلی دیرتر به خود می گیرد. بدترین خاصیت لباسهای نخی اتو کردن سخت آنها و سریع دوباره چروک شدن آنها می باشد.

لباس نخی را باید با آب سرد و شوینده ملایم بشورید. با پودرهای آنزیم دار کار شستشو را انجام ندهید که مانند وایتکس عمل می کند. اگر امکان این را ندارید که خود لباس نخی را با دست بشویید بهتر است آن را به یک خشکشویی معتبر بسپارید تا از کهنه شدن زود هنگام لباس جلوگیری کنید. لاوسته ۲۴ با سابقه کار طولانی شما را در شستن لباسهای نخی یاری می نماید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها