ویروس کرونا تمامی نقاط جهان را تقریبا آلوده کرده است. نرخ ابتلا به شدت افزایش یافته و بسیاری از کشورها محدودیت های جدید رفت و آمد بین شهرها و داخل شهرها را وضع کرده اند.
کد خبر: ۱۲۷۹۳۹۱

به گزارش جام جم آنلاین ، آنچه در ادامه می آید مرور مهم  ترین اخبار مربوط به ویروس کرونا در رسانه های مختلف جهان است:

*در بریتانیا قوانین سرسختانه قرنطینه ای مجددا اعمال شده است. بر اساس آخرین ارزیابی ها روزی 45 هزار نفر آلوده به ویروس کرونا می شوند.

*یک دانشمند انگلیسی هشدار داده است که ویروس کرونا ممکن است برای همیشه با ما باشد. پروفسور گریم آکلند در دانشگاه ادینبورگ هشدار داد که اگر بازماندگان در برابر بیماری در آینده محافظت نشوند نتایج آن می تواند "وحشتناک" باشد.

*اخبار مهم کرونا همچنان حول انگلیسی ها می گردد. آنها می گویند تا ماه آینده واکسن به بازار جهانی عرضه می شود. اخبار حاکی از آن است که پنج مرکز واکسیناسیون گسترده برای مردم تا پایان کریسمس 2021 در نظر گرفته شده است.

*تقریباً 90 درصد از بیماران آلوده به ویروس کرونا در هنگام آزمایش ، هیچ یک از این علائم ندارند.

*مطالعه جدید دیگری نشان دادکه کمبود ویتامین D می تواند احتمال ابتلا به کرونا  را بیشتر کند. کمبود و یا فقدان این ویتامین در میان افرادی که در پی کرونا جان خود را از دست داده اند مشهود است.

*نتایج جدید یک سری تحقیقات این فرضیه را مطرح می کند که ویروس کرونا با اثرگذاری بر روی اسپرم ممکن است در نهایت منجر به ناباروری مردان شود.

*در هوای بارانی اصلا بیرون نروید چرا که تحقیقات نشان می دهد ماسک زدن در جریان بارش باران فایده ای ندارد. دانشمندان هشدار داده اند كه ماسك صورت مرطوب از اثر كمتری برخوردار است زیرا آب جریان هوا را محدود می كند و میزان فیلتراسیون ویروسی را كاهش می دهد. سازمان بهداشت جهانی می گوید ماسک های خشک سه لایه و ماسک های جراحی می توانند از ابتلا به ویروس کرونا محافظت کنند البته به شرطی که خشک باشند.

*تست کرونای دو تن دیگر از کارکنان کاخ سفید مثبت اعلام شد.

*محدودیت های رفت و آمد در سراسر ایتالیا مجددا اعمال شد و افرادی که ماسک نزنند شناسایی و جریمه خواهند شد.

*پاندمیک کرونا در ایالات متحده آمریکا شرایط بی سابقه اقتصادی را رقم زده است. بر اساس تحلیل های اقتصادی 58 میلیون کارگر از زمان آغاز شیوع تا امروز درخواست بیکاری کرده اند که این اتفاق به گفته اقتصاددانان آمریکایی بی سابقه است.

*بر اساس اعلام وزارت بهداشت امارات شمار مبتلایان به کرونا در این کشور به بیش از ۱۰۴ هزار نفر رسیده است.

*در حالی که رییس جمهور فرانسه نگران وضعیت خاورمیانه است مردم فرانسه روزانه مجبورند در اوج کرونا به طرز فجیعی در مترو تردد کنند. مکرون درباره اعتراضات مردمی در این زمینه هنوز پاسخی نداده است.

*گروهی از محققان به رهبری یکی از برندگان نوبل شیمی ۲۰۲۰ تستی برای تشخیص کووید ۱۹ ابداع کرده اند که ابتلا به بیماری را در ۵ دقیقه شناسایی می کند.

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها