وقتی خرما را در انتهایی‌ترین بخش فریزر ذخیره سازی می‌کنید، زمان ذخیره سازی آن افزایش می‌یابد و دیرتر خراب می‌شود. این کار برای آن است که وقتی برق به هر دلیلی قطع شود، وسایل منجمدی که در انتهای‌ترین بخش فریزر قرار دارند، دیر‌تر یخ‌شان آب می‌شود و این امر می‌تواند در سالم ماندن آن‌ها بسیار موثر باشد.
وقتی خرما را در انتهایی‌ترین بخش فریزر ذخیره سازی می‌کنید، زمان ذخیره سازی آن افزایش می‌یابد و دیرتر خراب می‌شود. این کار برای آن است که وقتی برق به هر دلیلی قطع شود، وسایل منجمدی که در انتهای‌ترین بخش فریزر قرار دارند، دیر‌تر یخ‌شان آب می‌شود و این امر می‌تواند در سالم ماندن آن‌ها بسیار موثر باشد.
کد خبر: ۱۲۷۹۱۱۱
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فردا ،خرما از آن دست از میوه‌هایی است که به صورت خشک می‌توان از آن استفاده کرد. این میوه چه در حالت خشک و چه مرطوب دارای مزایای سلامتی فراوانی است. این میوه به خاطر طعم شیرینی که دارد، در سراسر جهان شناخته شده است. وقتی شما بتوانید مقداری از رطوبت خرما حفظ کنید، طعم آن بسیار خوش مزه‌تر و جذاب‌تر خواهد بود. بنابراین یک ذخیره سازی خوب می‌تواند بسیار حیاتی باشد. شما می‌توانید خرما را درون یک ظرف در بسته قرار دهید و تا یک هفته به راحتی آن را مصرف کنید. اما اگر قرار باشد که ذخیره سازی آن طول بکشد، دیگر محیط داخلی خانه جای مناسبی برای حفظ کردن طعم و مزه خرما نیست. شما باید آن را درون یخچال قرار دهید تا از سالم ماندن آن به مدت یک سال مطمئن باشید. اگر قصد دارید خرما را درون یخچال فریزر خود ذخیره سازی کنید، سعی کنید آن را به صورت فله‌ای خریداری کنید تا بتوانید در صرف هزینه برای خرید آن نیز صرفه جویی کرده باشید. یادتان نرود، بهترین مکان برای ذخیره سازی خرما برای یک مدت طولانی فریزر شما خواهد بود.

 

خرما‌ها را درون یک کیسه پلاستیکی زیپ‌دار قرار دهید

شما برای این کار می‌توانید خرمای‌های مصرفی خود را درون یک کیسه پلاستیکی زیپ دار قرار دهید. فقط سعی کنید زمانی را که برای ذخیره سازی خرما‌ها در نظر می‌گیرید را در ذهن داشته باشید تا بیش از این مواد غذایی درون کیسه پلاستیکی نماند. دقت داشته باشید، وقتی که خرما‌ها را درون کیسه قرار می‌دهید، سعی کنید هوای اضافی آن را خارج کنید. چرا که وجود هوا درون کیسه می‌تواند زمان فاسد شدن مواد غذایی را سرعت ببخشد.

خرما‌های نیمه خشک را در هوای اتاق نگهداری کنید

برای این کار کافی است؛ خرما‌هایی که کمی مرطوب هستند را درون ظرف سر بسته‌ای بگذارید و سعی کنید آن‌ها را دور از دسترس حشرات، درون کمد و یا ظرف میوه ذخیره سازی کنید. توجه داشته باشید که خرما‌ها زیر نور مستقیم خورشید و یا کنار شعله‌های اجاق گاز قرار نگیرند، چرا که دمای شعله‌های اجاق گاز می‌تواند باعث خراب شدن خرما شود. سعی کنید در یک زمان مناسب اینگونه خرما‌ها را مصرف کنید.
خرما‌های نرم و آبدار را در یخچال نگهداری کنید

بر خلاف خرما‌های خشک و نیمه خشک، خرما‌های‌ تر را حتما درون یخچال نگهداری کنید، چرا که خرما‌های مرطوب می‌توانند مکانی ایده آل برای رشد موجودات میکروسکوپی باشند. شما برای اینکه بتوانید طعم مزه خرمای‌های مطوب را حفظ کنید، باید آن‌ها را درون یخچال نگهداری کنید. این کار علاوه بر حفظ کردن مزه خرما، از فاسد و ترش شدن آن نیز در کوتاه مدت جلوگیری می‌کند.
 
بهترین زمان مصرف خرما

بهترین زمان برای مصرف خرما حدودا یک هفته است. چرا که در این زمان عطر و طعم واقعی آن حفظ می‌شود و شما می‌توانید از مصرف آن نهایت لذت را ببرید. گرچه زمان مصرف خرما خیلی بیشتر از یک هفته است، اما بهترین زمان برای مصرف آن را یک هفته در نظر گرفته‌اند. اگر شما خرما را درون یک ظرف در بسته قرار دهید، به صورتی که هوا در آن جریان نداشته باشد، این میوه می‌تواند تا یک ماه بیرون از یخچال ذخیره سازی شود. وقتی خرما را ذخیره سازی می‌کنید، هر چقدر از زمان ذخیره سازی آن بگذرد، عطر و طعم آن کاهش می‌یابد و در ضمن شیرابه‌هایی در انتهای ظرف مورد نظر جمع می‌شود که می‌تواند چهره زشتی به آن ببخشد. وقتی شما خرما را ذخیره سازی می‌کنید، پس از مدتی رطوبت روی آن خشک می‌شود و این خشک شدن رطوبت باعث ایجاد لکه‌هایی روی پوست خرما می‌شود که به آن کریستاله شدن قند (شهد) خرما می‌گویند. این امر کاملا طبیعی بوده و شما می‌توانید با کمی حرارات دادن به آن، این کریستال‌های شکری را آب کنید. یکی از بهترین روش‌ها برای شناسایی خراب بودن خرما این است که بوی غلیظی از آن منتشر می‌شود و یا اینکه عطر و طعمی نداشته باشد. این موارد نشانه تاریخ مصرف گذشتن خرما‌ها است.

ذخیره خرما برای یک سال

خرما‌ها را در فریزر نگهداری کنید

وقتی خرما‌ها را درون فریزر یخچال نگهداری می‌کنید تا یکسال می‌توانید با این روش خرما‌ها را ذخیره سازی کنید. اگر احساس می‌کنید که نیاز به مصرف خرما دارید، می‌توانید خرما‌های خریداری‌ شده را جایگزین خرما‌های فریز شده کنید. با این شرایط شما در طول سال خرما برای مصرف خود و خانواده خود در اختیار دارید. توجه داشته باشید؛ زمان ماندگاری خرما‌های نیمه خشک زمان بیشتر از خرماهای‌تر است.

شیوه درست ذخیره سازی خرما در فریزر

برای اینکه خرما‌ها را برای مدت طولانی حفظ کنید؛ باید آن‌ها را درون فریزر یخچال جایی که دسترسی به آن آسان نباشد، قرار دهید. برای این کار ابتدا خرما‌ها را درون یک کیسه پلاستیکی زیپ‌دار قرار دهید و سعی کنید هوای درون کیسه را خالی کنید. فضای یک سانتی متر برای خرما‌ها در نظر بگیرید که در صورت یخ زدن خرماها، با افزایش حجمی که پیدا می‌کنند باعث پاره شدن کیسه ذخیره سازی نشوند.

 

کیسه حاوی خرما را در انتهایی‌ترین بخش فریزر قرار دهید

وقتی خرما را در انتهایی‌ترین بخش فریزر ذخیره سازی می‌کنید، زمان ذخیره سازی آن افزایش می‌یابد و دیرتر خراب می‌شود. این کار برای آن است که وقتی برق به هر دلیلی قطع شود، وسایل منجمدی که در انتهای‌ترین بخش فریزر قرار دارند، دیر‌تر یخ‌شان آب می‌شود و این امر می‌تواند در سالم ماندن آن‌ها بسیار موثر باشد. همچنین این کار برای مواقعی که می‌خواهید مدت زمان زیادی خرما را ذخیره سازی کنید، می‌تواند راه حل بسیار هوشمندانه‌ای باشد.

زمان مناسب برای مصرف خرمای یخ زده

وقتی که می‌خواهید خرمای یخ زده را مصرف کنید؛ سعی کنید آن‌ها را به مدت ۳ ساعت در دمای اتاق بگذارید تا یخ‌شان به آرامی باز شود. توجه داشته باشید، وقتی که می‌خواهید خرما را مصرف کنید، اگر شک دارید که شاید تاریخ مصرفشان گذشته باشد بهترین روش این است اگر خرما پس از آب شدن یخ، همان مزه خرمای تازه را داشته باشد. در این صورت جای هیچ گونه نگرانی برای مصرف کردن آن نیست، اما اگر مزه و طعم ان تغییر کرده باشد، از مصرف چنین خرما‌هایی باید خودداری کنید. در مواقعی که فرصت کافی برای باز شدن یخ خرما‌ها ندارید، سعی کنید خرمای یخ زده را درون یک کاسه آب گرم قرار دهید. این کار باعث می‌شود، تقریبا ۳۰ دقیقه بعد، خرما قابل مصرف شود.

 

ذخیره سازی خرما برای ۳ سال و یا بیشتر

شما می‌توانید با یک بسته بندی خوب خرما را تا ۳ سال نگهداری کنید. میوه‌های خشک شده خرما اگر به خوبی مهر و موم شده باشد، برای سال‌ها بدون آنکه فاسد شوند، می‌تواند درون فریزر باقی بمانند. سعی کنید، در چنین شرایطی حتما تاریخ بسته‌بندی را درون بسته خرما قرار دهید تا در هنگام مصرف دچار مشکل نشوید. یادتان نرود، حتما هوای اضافی را از بسته‌ای که خرما‌ها را درونش می‌ریزید، خالی کنید. وقتی خرما‌ها را از درون فریزر خارج کردید، اگر با طعم و یا بوی نامطلوبی روبه‌رو شدید به هیچ وجه آن‌ها را مصرف نکنید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها