عضو کمیسیون برنامه، بودجه مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین:

عدم هماهنگی و نبود مدیریت واحد عامل اصلی گرانی ها است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: طبق شواهد در بحث کنترل گرانی ها، در فضای وزارتخانه های مختلف عدم هماهنگی و نبود مدیریت واحد در سطح کلان عامل اصلی گرانی ها است.
کد خبر: ۱۲۷۸۳۳۷

بهروز محبی نجم‌آبادی نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با جام جم آنلاین  با بیان اینکه همه ارگان ها ،دستگاه ها و قوا درچنین شرایطی باید کنار یکیگر قرار گیرند افزود:ریشه گرانی های اخیر کمبود ارز و نقدینگی در کشور است ، وقتی تقاضا بالا می ود و عرضه پایین می آید شاهد رشد نرخ ارز و به دنبال آن گرانی کالا در کشور می شویم. 
 
وی گفت:دولت بیشترین ارز را از طریق فروش نفت کسب می کرد اما مدیریتی درمورد ارز ناشی از صادرات غیر نفتی  نداشت و همین امر هم اکنون منجر شده تا هزاران نفر از صادر کنندگانی که ارز را وارد کشور نکردند به قوه قضاییه معرفی کند.
 
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بازنگرداندن ارز حاصل از صادرات غیر نفتی را ضعف مدیریتی عنوان کرد و افزود:بنظر می رسد در شرایط اقتصادی فعلی کشور باید منابع جدید برای کسب در آمد تعریف شود تا به مردم فشار وارد نشود. 
 
وی تاکید کرد:در این شرایط باید اولویت ها تغییر کند تا معیشت مردم تامین شود و سپس درحوزه مسکن، اشتغال زایی خرد و صنایع تبدیلی تصمیمات مقتضی اتخاذ شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها