اگر جنس لباس عروس‌تان پلی‌استر باشد، به راحتی می‌توانید آن را با دست بشویید. شستن لباس در خانه و با آب نتیجه‌ی بهتری از سپردن لباس عروس به خشکشویی دارد؛ چون مواد شوینده‌ی خشکشویی، بعضی مواد مایع مثل عرق یا لکه‌ی مواد غذایی را خوب پاک نمی‌کنند.
کد خبر: ۱۲۷۷۱۱۰

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرانگان، خیلی از خشکشویی‌ها شستشو با آب هم دارند که به صورت ماشینی انجام می‌شود. شستشو با آب کمتر به پارچه صدمه می‌زند و دمای کنترل شده‌ی آن باعث می‌شود لکه‌ها راحت‌تر تمیز شوند و خشکشویی، بیشتر برای از بین بردن لکه‌های روغنی مناسب است. با مجله ایرانگان همراه باشید تا با نکاتی در مورد تمیز کردن لباس عروس آشنا شوید. 

 

لباس را کاملا بررسی کنید

لباس عروس را زیر و رو و تمام لکه‌های آن را پیدا کنید. سعی کنید تشخیص دهید لکه‌ها از چه جنسی هستند و مواد لازم برای تمیز کردن آن‌ها را تهیه کنید. اگر مراسم عروسی دامن‌ یا دنباله‌ی لباس‌تان را بالا نگرفته باشید، احتمالا کثیف شده‌اند. 

 

لباس را کامل در آب فرو نبرید

سجاف کثیف را در یک تشت آب گرم کف‌آلود خیس کنید و بگذارید چند ساعت بماند. سپس با استفاده از یک مسواک و مایع شوینده سجاف زیرین لباس را تمیز کنید. حواس‌تان باشد قسمت‌های تزئینی لباس و بندها را زیاد نسایید. تمام لایه‌های سجاف را به خوبی تمیز کنید و وقتی این کار به اتمام رسید، آن‌ها را با آب بشویید. 

 

 

یکی از راه‌های تمیز کردن لباس عروس این است که لباس را پشت و رو کرد و با اسپری آن‌را تمیز کرد.

 

استفاده از اسپری

لباس را پشت و رو کنید و مقداری آب و مایع شوینده روی آن اسپری کنید. با استفاده از مسواک لکه‌های عرق را پاک کنید. سپس سجاف دامن را تمیز کنید. اگر لباس عروس چند لایه سجاف در دامنش داشته باشد، باید همه‌ی آن‌ها را بررسی و تمیز کنید.

 

تمیز کردن روی لباس

روی لباس را با دقت بررسی و تمام لکه‌ها را پیدا کنید. اول آب کف‌آلود روی آن اسپری کنید و سپس با مسواک، به آرامی روی لکه‌ها بکشید. سعی کنید پارچه را فقط ماساژ دهید، اگر نیاز شد مایع شوینده هم اضافه کنید و مراقب جزئیات تزئینی لباس عروس باشید.

 

استفاده از وان آب گرم

پس از این‌که مطمئن شدید همه جای لباس عروس را تمیز کرده‌اید، وان یا تشت حمام را پر از آب گرم کنید و لباس عروس را در آن بگذارید. آب را خالی کنید و این فرایند را این‌قدر تکرار کنید تا آب دیگر کفی نشود. پیشنهاد می‌کنیم حداقل سه بار این کار را انجام دهید؛ خارج کردن کامل مواد شوینده از لباس عروس اهمیت زیادی دارد. 

 

خشک کردن لباس عروس به حالت آویز به دلیل وزن زیاد منجر به از بین رفتن حالت لباس می‌شود.

 

خشک کردن

لباس عروس را نباید با آویزان کردن روی طناب خشک کنید؛ وزن زیاد آن ممکن است به حالتش آسیب برساند. می‌توانید یک رخت‌پهن‌کن در حمام بگذارید و لباس عروس را روی آن پهن کنید. هم‌چنین می‌توانید یک حوله روی دوش بیاندازید و لباس عروس را روی آن قرار دهید. اگر می‌خواهید از این روش استفاده کنید، چند حوله هم زیر لباس عروس پهن کنید تا آبی که از آن چکه می‌کند به کفپوش صدمه وارد نکند. 

 

آویزان کردن لباس عروس

پس از چند ساعت که بیشتر آب لباس عروس از آن خارج شد، می‌توانید آن را آویزان کنید تا کاملا خشک شود. سعی کنید دامن و سجاف را کاملا باز و چروک‌های لباس را تا جایی که امکان دارد صاف کنید. با این کار لباس عروس راحت‌تر خشک می‌شود.

 

اتو کشیدن

شاید بخواهید لباس را برای اتو شدن به خشکشویی بدهید، اما خودتان هم می‌توانید در خانه این کار را انجام دهید. بهتر است اول روکش میز اتو را بشویید تا لکه یا کثیفی روی آن نباشد. می‌توانید روی لباس یک ملحفه‌ی سفید بیاندازید تا هنگام اتو کشیدن صدمه‌‌ای به آن وارد نشود. اکثر اتوها آن‌قدر تمیز نیستند که برای لباس عروس خطری ایجاد نکنند. مطمئن شوید میزان حرارت اتو مناسب است؛ اول از حرارت پایین شروع کنید و به تدریج آن را افزایش دهید. اگر دیدید اتو می‌چسبد، دمای آن را کم کنید. اتو کشیدن را از دنباله یا پایین لباس عروس شروع کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها