مبل های خود را تمیز کنید!

تمیز کردن مبل با سرکه سفید

اگر هنوز دست به کار نشده‌اید، صبر کنید چون می‌خواهیم شما را با جادوی یکی از محبوب‌ترین مواد طبیعی سفید کننده به اسم سرکه سفید آشنا کنیم. تمیز کردن مبل با سرکه سفید یک راهکار عالی برای داشتن مبلمان تمیز و زیبا است
کد خبر: ۱۲۷۷۰۲۴

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از استاد کار،

اهمیت سرکه سفید در نظافت منزل

برای تمیز کردن مبل نیاز به استفاده از مواد شوینده بسیار قوی نیست بلکه به راحتی می‌توان با مواد پاک کننده طبیعی مانند سرکه سفید آن را تمیز و ضدعفونی کرد. یکی از مزایای تمیز کردن مبل با سرکه سفید آسیب نرساندن به محیط زیست است. از طرفی سرکه سفید به خاطر اسیدی بودن قدرت سفیدکنندگی خوبی دارد تمام لکه‌ها را از بین می‌برد. البته فراموش نکنید که سرکه سفید برای شستشو مبل مناسب نیست. در واقع اصلا منطقی به نظر نمی‌رسد که برای شستشو مبلمان از سرکه استفاده کرد. شستشو مبل اصول خاصی دارد که ساده‌ترین آن تماس با شرکت نظافتی برای شستشوی مبل است اما برای لکه‌گیری و از بین بردن جرم و دوده پارچه مبلی می‌توان از سرکه سفید نیز استفاده کرد.

 

با سرکه سفید می‌توانید انواع لکه‌های مختلف را از روی سطح مبل پاک کنید.

چگونه مبل را با سرکه سفید تمیز کنیم؟

با وجود آنکه خاصیت اسیدی سرکه سفید ضعیف است اما برای تمیز کردن مبل با سرکه سفید بهتر است قبل از هر چیز مقداری سرکه را روی پارچه رویه مبل خود امتحان و بررسی کنید. سپس لوازم زیر را تهیه کنید تا کار تمیزکاری مبل را آغاز کنیم:

  • اسفنج
  • آب ولرم
  • سرکه سفید
  • جوش شیرین
  • اسپری

برای شروع، ابتدا یک قاشق چایخوری جوش شیرین را با آب ترکیب کنید تا ماده خمیری به دست آورید. استفاده از جوش شیرین در کنار سرکه برای از بین بردن لکه‌های قوی و ماندگار بسیار موثر است. حال روی لکه‌های مبل را با ماده خمیری بپوشانید. سپس مقداری سرکه سفید را در اسپری ریخته و روی تمام سطح مبل اسپری کنید. پس از ۵ الی ۶ دقیقه به کمک اسفنج سطح مبل را تمیز کنید. اگر همچنان لکه‌های قدیمی بر روی مبل باقی مانده می‌توانید این کار را دوبار تکرار کنید تا مبل کاملا تمیز شود.

 

استفاده از سرکه و جوش شیرین در کنار هم علاوه بر پاک کردن لکه‌ها، پارچه رویه مبل را سفید و ضدعفونی می‌کند.

نکات تمیز کردن مبل با سرکه سفید

  • سعی کنید سرکه سفید را روی لکه‌های مبل اسپری کنید تا بوی آن به راحتی از بین برود. اما با این حال برای از بین بردن بوی سرکه می‌توانید گل‌های خشک خوشبو کننده روی سطح مبل بریزید تا عطر را به خوش بگیرد.
  • علاوه بر جوش شیرین، ترکیب نمک و سرکه سفید نیز می‌تواند راه‌ حل خوبی برای از بین بردن لکه‌های مبل و ضدعفونی کردن آن باشد.
  • قبل از پاک کردن لکه‌های مبل بهتر است سطح آن را جارو کنید و اگر رویه مبل چرم است قبل از تمیز کردن مبل با سرکه سفید سطح آن را با دستمال تمیز کنید تا گرد و غبار از بین برود.
  • اگر رویه مبل پارچه یا مخمل است بهتر است پس از تمیزکاری مبل با بخارشویی آن را نیز تمیز کنید تا تمام قارچ و باکتری‌های احتمالی از بین برود وسطح مبل روشن‌تر شود.
  • اگر لکه نوشیدنی مانند قهوه یا چای روی مبل است برای تمیز کردن آن می‌توانید مقدار کمی گلیسیرین را با سرکه ترکیب کنید سپس روی مبل اسپری کنید.
  • اگر پارچه رویه مبلمان قابل جدا شدن است بهتر است قبل از تمیز کردن آن را جدا کنید تا کار شما راحت‌تر شود.
  • ممکن است ترکیب جوش شیرین و سرکه بو و گاز نسبتا زیادی ایجاد کند پس حتما هنگام تمیز کردن مبل با سرکه سفید از ماسک و دستکش استفاده کنید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها