حسین کلانی عضو کمیته پیشکسوتان باشگاه پرسپولیس عنوان کرد: دوست ندارم به کارهای پرسپولیس ورود کنم و حتی شناختی هم نسبت به بازیکنان این تیم ندارم اما به خاطر شخصیت و دانشی که یحیی گل محمدی دارد خوشبین هستم.
کد خبر: ۱۲۷۶۸۱۷

حسین کلانی عضو کمیته پیشکسوتان باشگاه پرسپولیس در گفت و گو با جام جم آنلاین عنوان کرد: دوست ندارم به کارهای پرسپولیس ورود کنم و حتی شناختی هم نسبت به بازیکنان این تیم ندارم اما به خاطر شخصیت و دانشی که یحیی گل محمدی دارد خوشبین هستم. یحیی یکی از مربیان فرهیخته و با دانش فوتبال ما به شمار می رود و علاوه بر آن امتیاز ویژه دیگری هم دارد؛ او یک پرسپولیسی تمام عیار است.

کلانی گفت: یحیی و پرسپولیس اکنون مکمل یکدیگر هستند. گل محمدی دانش مربی گری دارد و یک پرسپولیسی است. امید ما این است او با توجه به کاردانی خودش بتواند پرسپولیس را در آسیا به موفقیت برساند.

عضو کمیته پیشکسوتان باشگاه پرسپولیس در رابطه با عصر پرسپولیسِ بدون برانکو نیز اذعان داشت: برانکو یکی از مربیانی در تاریخ باشگاه پرسپولیس بود که در شرایط بسیار خوبی برای کسب عنوان قهرمانی قرار داشت. برانکو به خوبی خودش را در پرسپولیس جا کرده بود و از سویی بازیکنانی که پرسپولیس در اختیار داشت و دارد جز بهترین بازیکنان این مملکت محسوب می شدند.

وی افزود: وقتی یک مربی کاردان و با تجربه شناخته شود و از سویی از نظر علم روان شناسی ورزشی آگاهی کافی وجود داشته باشد نتایج مطلوبی به همراه تیمش می گیرد به خصوص اینکه بهترین بازیکنان را هم در تیمش ببیند. برانکو در شرایطی ایده آل قرار داشت.

بازیکن اسبق پرسپولیس و تیم ملی در رابطه با جدایی برخی از بازیکنان تاثیرگذار نظیر ترابی از پرسپولیس گفت: در فوتبال حرفه ای درصدی از تغییرات و تحولات به وجود آمده در یک تیم به  بازیکنان ارتباط دارد. بخش عمده ای از این تغییرات به دلیل همان قراردادهایی است که یک بازیکن منعقد می کند. به هر حال این قراردادها در فوتبال حرفه ای یک اصل است. یک بازیکن بعد از یکی دو فصل بازی کردن ممکن است پیشنهاد بسیار بهتری دریافت کند و برود و اصلا هم عجیب نیست چون دنیا، دنیای اقتصاد است.

کلانی ادامه داد: ما دیگر در گذشته زندگی نمی کنیم و مسائل احساسی در فوتبال دخلی ندارد. دیگر مسائلی همچون تعصب باشگاهی بی معنی است چون زندگی در دنیای امروز و اصلا فوتبال امروز کاملا نسبت به گذشته فرق کرده است. بازیکنان نیز به خوبی به این مسئله واقف هستند در این چند صباحی که بازی می کنند باید بهترین بهره را ببرند.

عضو کمیته پیشکسوتان باشگاه پرسپولیس در ادامه گفت: بازیکنی با یک باشگاه قرارداد می بندد ، خودش یا مدیر همان باشگاه بعد از مدتی تشخیص می دهد که می تواند لژیونر باشد و قرارداد بهتری ببندد. البته در سوی دیگر ماجرا این موضوع است که مثلا قرارداد محدودی در گذشته با همان باشگاه منعقد کرده بود اما در زمان تمدید قرارداد همه چیز در افزایش پیدا می کند و بهتر می شود. برای بازیکنی که در حال پیشرفت است این مسائل عجیب نیست. او قیمت بالاتری پیدا کرده و حالا خواهان های جدیدی دارد.

کلانی تاکید کرد: ما در تیم پرسپولیس شاهد این بودیم که بسیاری از بازیکنان خوب در مقاطع مختلف از باشگاه جدا شدند و رفتند. البته برخی از بازیکنان هم بودند که با وجود قراردادهای بهتری هم که به آنها پیشنهاد شد ماندند و به قهرمانی های جدید کمک کردند. این اتفاق، احساس مسئولیت یک بازیکن را در قبال تیم و طرفدارانش نشان می دهد. وقتی چنین بازیکنی در تیم وجود دارد باشگاه هم باید در مقاطع مختلف زمانی برای همان بازیکن جبران کند.

بازیکن اسبق تیم ملی و پرسپولیس گفت: در حال حاضر بازیکنانی که برای پرسپولیس بازی می کنند باز هم جز بهترین های ایران هستند.  کم فروشی در میان این بازیکنان دیده نمی شود. این بازیکنان روز به روز هم بهتر می شوند و نتایج بهتری هم در آینده می گیرند.

عضو کمیته پیشکسوتان در پایان در رابطه با مسئولیت های این کمیته گفت: باشگاه عملا متعلق به تشکیلاتی است که از حیطه اختیارات پیشکسوتانی مثل من، پروین، خوردبین و یا هر کسی دیگر خارج است. همین کمیته پیشکسوتان هم که می بینید نتیجه تلاش های علی پروین است که کار معقولی بود و حتی باعث دلگرمی بازیکنان کنونی پرسپولیس هم می شود. متاسفانه تا همین الان هم باشگاه هیچ کمکی به کمیته پیشکسوتان نکرده است. فقط همت پروین، خوردبین و ... است که باعث پایداری کمیته پیشکسوتان شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ناشناس
Sweden
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
۰
۰
آقای حسین کلانی شخصیتی محترم ,و یکی از بزرگان فوتبال ایران هستند و این فرصت را داشتم که برای نخستین بار بازی ایشان را به همراه سرطلایی فوتبال ایران یعنی مرحوم همایون بهزادی در سال 1341 در حافظیه شیراز را از نزدیک ببینم. از همین جا خدمت ایشان سلام عرض می کنم.

نیازمندی ها