در دو ماه گذشته ابتلا به کرونا در اغلب بخش‌های اروپا به طور ثابت در حال افزایش بوده و بیش از نیمی از کشورهای اروپایی در دو هفته گذشته افزایش 10 درصدی را شاهد بوده‌اند.
کد خبر: ۱۲۷۶۴۷۱

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، برخی کشورهای اروپایی در شهرهای بزرگ خود محدودیت‌های جدید مرتبط با کرونا اعمال کرده‌اند.

اسپانیا، یونان، دانمارک و فرانسه تدابیر بیشتر در کانون‌های ویروس اتخاذ کرده اما در کشوری مثل ایتالیا مقامات درباره افزایش میانگین سنی بیماران کرونایی و خطر افزایش پذیرش بیمارستانی و مرگ بیشتر هشدار داده‌اند.

در دو ماه گذشته ابتلا در اغلب بخش‌های اروپا به طور ثابت در حال افزایش بوده و بیش از نیمی از کشورهای اروپایی در دو هفته گذشته افزایش ۱۰ درصدی را شاهد بوده‌اند.

روز جمعه به ساکنان مادرید اعلام شد که برای خروج از محله خود باید دلیل ارائه کنند و پارک‌ها بسته می‌شوند و مغازه‌ها و غذاخوری‌ها با نصف ظرفیت فعالیت خواهند کرد.

افزایش موارد ابتلا در پایتخت اسپانیا در حالی بوده که پیش از آن محدودیت‌هایی مانند ممنوعیت تجمع و تعامل بیش از ۱۰ نفر برقرار بود.

اسپانیا بالاترین شمار ابتلای جدید به کروناویروس در اروپا را دارد و نرخ ابتلا در مادرید بیش از دو برابر میانگین ملی است.

این کشور ۲۳۹ مرگ ناشی از کرونا را در روز پنجشنبه ثبت کرد که بالاترین میزان تلفات روزانه از زمانی است که موارد ابتلا در آن از اول ژوئیه دوباره اوج گرفت.

در فرانسه هم که شیوع بیماری در آن افزایش یافته، محدودیت‌های بیشتر در شهر جنوبی نیس اعمال و تجمع بیش از ۱۰ نفر در مکان‌های عمومی ممنوع شده است. روز جمعه فرانسه بیش از ۱۳ هزار و ۲۰۰ مورد جدید ابتلا را ثبت کرد که از آغاز همه‌گیری بالاترین میزان بوده است.

یونان هم محدودیت‌های سختگیرانه‌تری را در آتن اعمال کرده و در عین حال بر تعداد آزمایشات تشخیصی افزوده و در حال ایجاد هتل‌های قرنطینه است. از ۲۱ سپتامبر تا ۴ اکتبر تجمع بیش از ۹ نفر در پایتخت یونان ممنوع خواهد شد.

روز جمعه در این کشور ۳۳۹ مورد جدید ابتلا گزارش شد. در مجموع از ابتدای همه‌گیری کرونا در یونان ۱۳ هزار نفر به این بیماری مبتلا شده و ۳۲۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

دانمارک هم بعد از این که روز جمعه ۴۵۴ مورد ابتلا را ثبت کرد، تعداد مجاز تجمع افراد را از ۱۰۰ به ۵۰ کاهش داد و دستور داد کافه‌ها و رستوران‌ها زودتر تعطیل شوند.

ایسلند هم دستور داده مراکز تفریحی در پایتخت این کشور از ۱۸ سپتامبر (روز گذشته) به مدت ۴ روز تعطیل شوند.

ایتالیا که زمانی کانون ویروس در اروپا بود، شاهد افزایش شدید ابتلا که در برخی کشورهای همسایه آن دیده شده، نبوده؛ اما مسئولان بهداشتی هشدار داده‌اند افراد جوان‌تر در حال مبتلا کردن اعضای مسن خانواده هستند. میانگین سن ابتلا در این کشور هفته گذشته ۴۱ بود که در ماه اوت زیر ۳۰ سال بوده است.

سازمان جهانی بهداشت به تازگی اعلام کرد در حال حاضر تعداد موارد ابتلا به کرونا در اروپا نسبت به موارد ابتلا در ماه مارس بیشتر است. مدیر منطقه اروپای این سازمان گفت شمار ابتلای ماه سپتامبر باید زنگ بیداری تلقی شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها