فیلم‌های اکشن سال ۲۰۲۰ تفاوت عمده‌ای با همه سال‌های قبلی دارند اما شیوع ویروس کرونا هم باعث نشده برای تماشای این فیلم‌ها هیجان نداشته باشید.
کد خبر: ۱۲۷۵۱۹۳

سینمای اکشن بدون هیچ شک و تردیدی سرگرم‌کننده‌ترین ژانر سینما در سراسر جهان است که هر سال میلیون‌ها تماشاگر را به درون سالن‌های سینما فرا می‌خواند. با این حال سال ۲۰۲۰ یک استثنای بزرگ برای سینما بود و شاید برای مدتی بسیار طولانی‌تر به این مسیر استثنایی ادامه دهد. امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا، سالن‌های سینما تقریبا از ابتدای سال میلادی آن هم در بسیاری از کشورهای جهان تعطیل بوده‌اند و همین هم باعث شد تاریخ اکران تقریبا همه فیلم‌های اکشن و پرهزینه سال تغییر کند. اما این وقفه طولانی هم باعث نشده استودیوهای سینمایی مورد انتظارترین فیلم‌هایشان را فراموش کنند. بنابراین تعدادی از آن‌ها روی سرویس‌های استریم و سایت‌های پخش آنلاین منتشر شدند و عناوینی هم وجود دارند که به‌صورت محدود در سالن‌های سینمایی اکران می‌شوند.
 
در ادامه می‌توانید با تعدادی از بهترین فیلم‌های اکشن که تا پایان سال ۲۰۲۰ منتشر می‌شوند، آشنا شوید. لازم به ذکر است که تعدادی از آن‌ها همین حالا هم منتشر شده‌اند.
 
Tenet (تنت)
نمره منتقدان: ۸۲ از ۱۰۰
وضعیت انتشار: اکران شده است
 
بهترین فیلم‌های اکشن که تا پایان سال ۲۰۲۰ منتشر می‌شوند
 
جدیدترین فیلم کریستوفر نولان که با بودجه ۲۵۰ میلیون دلاری یکی از گرانترین فیلم‌های چند سال اخیر سینما هم لقب می‌گیرد از مدتی پیش در سینماهای بسیاری از نقاط جهان اکران شده است. استودیوی برادران وارنر به‌عنوان همکار انحصاری نولان در ساخت فیلم‌های سینمایی هیچ محدودیتی برای این کارگردان دوست‌داشتنی در نظر نگرفته بود و همین هم باعث شد کریستوفر نولان برای ساخت فیلم «تنت» حتی یک هواپیمای باری واقعی را نیز منفجر کند! این فیلم اکشن نه تنها سرشار از مضامین جاسوسی شده بلکه سوژه‌های زمانی بسیاری هم دارد که تقریبا یادآور عناوین قبلی کریستوفر نولان مانند «تلقین» و «میان ستاره‌ای» به نظر می‌رسد.
 
اگر بحران کرونا مطرح نمی‌شد، فیلم «تنت» مدت‌ها پیش اکران شده بود. اما این فیلم با تاخیرهای بسیار در نهایت به سالن‌های سینما راه پیدا کرد و حالا رکوردهای بسیاری را شکسته است.
خلاصه داستان: دو جاسوس بین‌المللی حرفه‌ای متوجه می‌شوند فرد مشکوکی به سلاحی دست پیدا کرده که می‌تواند گذر زمان را به یک پدیده کاملا وارونه تبدیل کند. آن‌ها باید مانع موفقیت این سلاح شوند چرا که می‌تواند جنگ جهانی سوم را به معنای واقعی کلمه آغاز کند.
 
 
Da 5 Bloods (پنج هم‌خون)
نمره منتقدان: ۹۲ از ۱۰۰
وضعیت انتشار: منتشر شده است
 
بهترین فیلم‌های اکشن که تا پایان سال ۲۰۲۰ منتشر می‌شوند
 
اسپایک لی، کارگردان سیاه‌پوست و خلاق آمریکایی، از سال‌ها پیش با خلق فیلم‌های محبوب و تاثیرگذار به یکی از چهره‌های دوست‌داشتنی هالیوود تبدیل شده است. جدیدترین فیلم او یعنی «۵ هم‌خون» هم در شرایطی روی سرویس‌های استریم و سرویس‌های پخش آنلاین ویدیو منتشر شد که موضوع آن قرابت معنایی مستقیمی با وضعیت سیاسی اجتماعی این روزهای ایالات متحده دارد. آمریکایی‌ها این روزها با جنبش «جان سیاه‌پوستان مهم است» به نژادپرسی سیستماتیک در ایالات متحده اعتراض دارند و فیلم «هم‌خون» هم که مدتی پیش ساخته شده بود توسط اسپایک لی منتشر شد تا این اعتراضات را وارد سطح تازه‌ای کرده باشد.
چادویک بوزمن، بازیگر ۴۴ ساله که مدتی پیش به‌دلیل درگیری با سرطان روده بزرگ جان خود را از دست داد هم در این فیلم هنرنمایی کرده است.
خلاصه داستان: چهار سرباز آفریقایی-آمریکایی‌ بازنشسته از دوران جنگ ویتنام به این کشور سفر می‌کنند. آن‌ها هدفش مهمی دارند. باید گنجی که یکی از عزیزترین دوستانشان که حکم رهبر گروهشان را هم داشته پیدا کنند. این گروه امیدوار است نشانه‌هایی از این دوست قدیمی هم پیدا کند.
 
The Old Guard (نگهبانانی از دیرباز)
نمره منتقدان: ۸۱ از ۱۰۰
وضعیت انتشار: منتشر شده است
 
بهترین فیلم‌های اکشن که تا پایان سال ۲۰۲۰ منتشر می‌شوند
 
سرویس استریم نتفلیکس در سال‌های اخیر تلاش کرده تا فیلم‌های سینمایی بیشتری بسازد و «نگهبانانی از دیرباز» هم یکی از عناوین جدید آن‌ها لقب می‌گیرد که در ژانر اکشن منتشر شده است. منتقدان نسبت به این فیلم دیدگاه‌های گوناگونی دارند. گروهی معتقد هستند که این فیلم به معنای واقعی کلمه سرگرم‌کننده و باکیفیت است و گروهی هم می‌گویند «نگهبانان از دیرباز» آن‌قدر که تحسین‌شده هم خوب نیست و ایرادات قابل بحثی دارد. این فیلم که براساس کتاب‌های مصوری به همین نام ساخته شده، شارلیز ترون را در نقش اصلی‌اش در اختیار دارد.
 
Unhinged (بدون تعادل)
نمره منتقدان: ۴۰ از ۱۰۰
وضعیت انتشار: اکران شده است
 
بهترین فیلم‌های اکشن که تا پایان سال ۲۰۲۰ منتشر می‌شوند
 
فیلم «بدون تعادل» پس از مدت‌ها فرصتی را فراهم کرده تا راسل کرو دوست‌داشتنی را در نقش اصلی یک عنوان سینمایی هیجان‌انگیز تماشا کنید. این فیلم مدتی پیش به‌صورت محدود و در سالن‌های سینمایی اکران شد و به‌زودی روی سرویس‌های استریم و سرویس‌های پخش آنلاین ویدیو هم در دسترس قرار می‌گیرد. در نگاه نخست به نظر می‌رسد «بدون تعادل» یکی از بهترین فیلم‌های اکشن سال ۲۰۲۰ نباشد اما داستان جالب و هنرنمایی همیشه تاثیرگذار راسل کرو به فیلم کمک می‌کند تا تماشاگرش را دوست داشته باشد.
خلاصه داستان: تام کوپر، یک بیمار روانی بدون تعادل است که رفتارهای عجیب زیادی دارد. او به خانه همسر سابقش حمله می‌کند و او و فرزندش را به قتل می‌رساند و پس از آن خانه را به آتش می‌کشد. این جنون وحشتناک اما پایان رفتارهای خطرناک تام کوپر نیست.
 
No Time To Die (زمانی برای مردن نیست)
نمره منتقدان: هنوز منتشر نشده است
وضعیت انتشار: ۲۰ نوامبر ۲۰۲۰ یا ۳۰ آبان ۹۹
 
بهترین فیلم‌های اکشن که تا پایان سال ۲۰۲۰ منتشر می‌شوند
 
جدیدترین فیلم از فیلم‌های مجموعه جیمز باند که برای آخرین بار دنیل کریگ را در نقش این شخصیت قرار می‌دهد هم یکی دیگر از فیلم‌های مورد انتظار سال ۲۰۲۰ بود که در تاریخ مشخص‌شده اکران نشد. شیوع ویروس کرونا برنامه اکران و تورهای تبلیغاتی یکی از بهترین فیلم‌های اکشن سال را تحت تاثیر قرار داد اما عوامل فیلم امیدوار هستند که «زمانی برای مردن نیست» در آخرین روزهای سال ۲۰۲۰ حتی به صورت هم محدود هم اکران شود. آنا دی آرماس، فیبی والربریج، جفری رایت و رامی ملک از شناخته‌شده‌ترین بازیگران این فیلم هستند.
 
خلاصه داستان: مدتی پیش جیمز باند تصمیم گرفت تا از دنیای جاسوسی خداحافظی کند و حالا در جامائیکا استراحت می‌کند. اما این مامور بازنشسته قرار نیست برای مدتی طولانی در استراحت باشد چون یکی از دوستان صمیمی‌اش به سراغ او می‌آید و برای یک پرونده بسیار پیچیده و سنگین از او کمک می‌خواهد. جیمز باند متوجه می‌شود این پرونده پیچیده متعلق به یک تروریست بسیار قدرتمند است که می‌تواند دنیا را برای همیشه به سوی ویرانی حرکت دهد.
 
Top Gun: Maverick (بهترین اسلحه: ماوریک)
نمره منتقدان: هنوز منتشر نشده است
وضعیت انتشار: ۲۳ دسامبر ۲۰۲۰ یا ۳ دی ۹۹
 
بهترین فیلم‌های اکشن که تا پایان سال ۲۰۲۰ منتشر می‌شوند
 
فیلم «بهترین اسلحه» در سال ۱۹۸۶ اکران شد و یکی از متفاوت‌ترین و بهترین فیلم‌های اکشن دهه ۸۰ بود. تام کروز ستاره اصلی این فیلم در شرایطی برای دنباله آن بازگشته که سی و چهار سال از نمایش فیلم نخست گذشته است. شاید جالب باشد بدانید که « بهترین اسلحه: ماوریک» در شرایطی فیلمبرداری شده که تام کروز به تنهایی وظیفه هنرنمایی در سکانس‌های پرواز هواپیما را برعهده گرفته و شخصا وظیفه پرواز با هواپیماهای جنگی را پذیرفته است! این فیلم هم یکی دیگر از عناوین مورد انتظار سال ۲۰۲۰ بود که به دلیل شیوع ویروس کرونا با تاخیر اکران مواجه شد. تصاویری که از فیلم منتشر شده و همچنین ادعاهای بسیاری از عوامل آن ثابت می‌کند «ماوریک» یک فیلم اکشن معمولی نیست و بسیاری از صحنه‌های آن نفسگیر، واقعی و حیرت‌انگیز هستند.
 
خلاصه داستان: خلبان یک جنگنده هوایی و دستیارش برای یک ماموریت جدید فراخوانده می‌شوند. این ماموریت دشوار و ترسناک احتمالا یکی از پیچیده‌ترین شرایطی باشد که آن‌ها تجربه کرده‌اند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها