معاون وزیر بهداشت گفت: تحقیقات مهمی روی برخی از بیماران مبتلا به کرونا انجام شد. این بیماران به هیچ درمانی جواب نداده بودند و نتایج سلول درمانی آنان امیدوارکننده بود؛ اما لازم است که این روش روی بیماران بیشتری انجام شود.
کد خبر: ۱۲۷۵۱۳۰

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، مهم ترین کنگره سالانه پژوهشگاه رویان در زمینه پزشکی تولید مثل و سلول‌ های بنیادی برگزار شد.

رضا ملک ‌زاده معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه این مراسم، اظهارداشت: سلول ‌های بنیادی یک روش درمانی برای برخی بیماری‌ هایی است که نمی توان آنها را به روش معمول معالجه کرد و خوشبختانه پیشرفت‌ های قابل توجهی را به دست آورده ایم.

وی افزود: همچنین در کنار این روش، روش ژن ‌درمانی هم وجود دارد که موثرتر است.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره همکاری این وزارتخانه با رویان برای سلول درمانی بیماران کرونایی گفت: تحقیقات مهمی روی برخی از بیماران مبتلا به کرونا انجام شد. این بیماران به هیچ درمانی جواب نداده بودند و نتایج سلول درمانی آنان امیدوارکننده بود؛ اما لازم است که این روش روی بیماران بیشتری انجام شود.

وی تاکید کرد: هزینه های سلول ‌درمانی بالا است و هنوز این مرحله از تحقیقات را شروع نکرده ایم.

ملک ‌زاده در پاسخ به سوالی درباره تاثیر کرونا بر ناباروری، گفت: اطلاعات کافی درباره این که کرونا باعث ناباروری می ‌شود وجود ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها