رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی:

مهلت ثبت‌نام کتاب‌های درسی امشب به پایان می‌رسد

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: دانش آموزانی که تاکنون اقدام به خرید اینترنتی کتاب درسی نکرده اند فقط تا ساعت ۲۴ امشب فرصت دارند کتاب‌های درسی را خریداری کنند.
کد خبر: ۱۲۷۴۱۷۵

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، حسن ملکی افزود: مهلت خرید کتاب‌های درسی تاکنون دو بار تمدید شده است و اگر بخواهیم دوباره آن را تمدید کنیم، فرصتی برای توزیع کتاب‌ها با توجه به بازگشایی زودهنگام مدرسه‌ها نداریم.

وی افزود: بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی هنوز اقدام به خرید کتاب‌های درسی نکرده‌اند که باید زودتر به خرید کتاب درسی اقدام کنند.

ملکی تاکید کرد: کتاب‌ های درسی امسال فقط از طریق آموزش و پرورش مدارس توزیع می‌شود و هیچ کتابی در کتاب فروشی فروخته نخواهد شد بنابراین دانش آموزانی که هنوز کتاب‌های درسی خود را نخریده‌اند به خرید اقدام کنند تا قبل از اینکه سامانه فروش کتاب‌های بسته شود.

وی افزود: در صورتی که سامانه توزیع کتاب‌ها بسته شود، دانش آموزانی که تاکنون کتاب نخریده‌اند بدون کتاب خواهند ماند.

ملکی افزود: فروش کتاب در کتابفروشی ممنوع است و با متخلفان برخورد خواهد شد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی خاطرنشان کرد: امسال بیش از ۱۴۰ میلیون جلد کتاب درسی چاپ شده است و در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه سال تحصیلی امسال از ۱۵ شهریور آغاز خواهد شد، گفت: امسال آموزش دانش آموزان به سه صورت مجازی در مناطق قرمز، در مناطق زرد به صورت نیمه حضوری و یک روز در میان و در مناطق سفید به صورت حضوری خواهد بود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی درسی ادامه داد: بخشنامه به همه مدارس ارسال کرده‌ایم که نحوه آموزش مجازی و حضوری را برای معلمان تشریح کنند بنابراین معلمان در هر منطقه می‌دانند که به چه صورت و به چه میزان باید کتاب درسی را تدریس کنند.

ملکی با تاکید بر اینکه ۲۰ درصد از کتاب‌های درسی در مناطق قرمز حذف خواهد شد، گفت: در سایر مناطق کتاب‌ها به صورت کامل تدریس خواهد شد.

وی افزود: امسال لوح فشرده به همراه کتاب‌های درسی توزیع نمی‌شود، ولی متن مکتوب (pdf) کتاب‌ها را در شبکه آموزش دانش آموزی (شاد) بارگذاری کرده‌ایم و دانش آموزان می‌توانند به متن کتاب‌ها دسترسی داشته باشند.

ملکی تاکید کرد: کتاب‌ها بر اساس قیمت پشت جلد و با یارانه دولتی فروخته می‌شوند و قیمت آزاد آنها بیش از ۵ یا ۶ برابر خواهد بود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی درسی افزود: کتاب‌ها برای دانش آموزان مناطق محروم، رایگان توزیع می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها