روبات انسان نمای Zafira دمای بدن مشنریان را آنالیز کرده و همزمان با ارائه خدمات بهداشتی برای شست و شوی دستها، افراد بدون ماسک را نیز شناسایی کرده و هشدار می دهد.
کد خبر: ۱۲۷۲۹۷۷

یک استارتاپ هندی برای مقابله با انتشار ویروس کرونا روبات کاملا خودکاری را طراحی کرد. این روبات Zafira با بهره گیری از سنسورهای هوشمند دمای بدن افراد را اندازه گیری کرده و در صورت تشخیص دمای بالای بدن، هشدار می دهد. این روبات همچنین به یک پمپ خودکار مایع ضدعفونی مجهز شده است تا کاربران در مواقع اضطراری با فشار ان دستهای خود را شستشو داده و ضدعفونی کنند.
این سیستم هوشمند در عین حال با بهره گیری از حسگرهای هوشمند، افراد ماسک پوش را تشخیص داده و در صورت شناسایی افراد بدون ماسک هشدار می دهد. این روبات انسان نما در حال حاضر در سالن نمایشگاه پارچه و منسوجات Tiruchi حضور پیدا کرده تا به مشتریان در مقابله با انتشار ویروس کرونا کمک رسانی کند.
آشیک رحمان که به همراه یک تیم تحقیقاتی ۲۰ نفره این روبات انسان نما را طراحی و ساخته می گوید: پس از پایان قرنطینه بسیاری از فروشگاهها و مغازه های باز شدند، اما آنها مجبور بودند تا در مقابل در ورودی این فروشگاهها فردی را برای اسکن دمای بدن مشتریان استخدام کنند؛ اقدامی سخت و مشکل؛ در همین راستا ما بر ان شدیم تا با ساخت یک روبات بومی این مشکل را مرتفع کرده و همزمان به جنگ ویروس مرگبار کرونا نیز برویم.

وی افزود: به محض ورود مشتری به فروشگاه، روبات زفیرا به وی نزدیک شده و پس از خوشاندگویی نام و مشخصات تماس وی را پرسیده و ثبت می کند. سپس در عرض چند ثانیه دمای بدن وی را انالیز کرده و در صورت تشخیص تب بالا هشدار داده و مانع از وزود مشتری به فروشگاه می شود.
مدیر این استارتاپ فناوری گفت: این روبات انسان نما قادر به چرخش ۳۶۰ درجه بوده و با بهره گیری از حسگرهای تشخیص موانع به سهولت در فروشگاه حرکت کرده و وضعیت دمای مشتریان را چک می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها