قطع‌شدن اتصال فیبر نوری دیتاسنتر آسیاتک دسترسی به برخی وب‌سایت‌ها را با اختلال مواجه کرد.
کد خبر: ۱۲۷۱۰۰۷

 

در ساعت ۱۹:۳۷ جمعه، ۲۰ تیرماه، قطعی اتصال فیبر نوری دیتاسنتر آسیاتک که در دیتاسنتر برج میلاد نگه‌داری می‌شود، دسترسی به برخی وب‌سایت‌های داخلی را با اختلال روبه‌رو کرد. علاوه‌بر آن، خدمات ابری آروان که در این دیتاسنتر واقع شده‌اند، از جمله رایانش ابری، ویدئو پلتفرم، پلتفرم ابری و ‏فضای ذخیره‌سازی ابری نیز هم‌اکنون با اختلال مواجه هستند.

براساس گزارش ابر آروان خدمات ‏CDN‏ و امنیت ابری همچنان بدون ‏اختلال دردسترس قرار دارند.

فیبر نوری دیتاسنتر برج میلاد که متعلق به سازمان فناوری اطلاعات شهرداری است، بین برج میلاد و ساختمان شرکت زیرساخت قرار دارد و قطع آن توسط شهرداری دسترسی به وب‌سایت‌هایی را که در دیتاسنتر شرکت آسیاتک قرار دارند، با مشکل مواجه کرده است. محمدعلی یوسفی‌زاده، مدیرعامل آسیاتک در حساب توییتری خود می‌نویسد که هم‌اکنون به‌کمک سازمان فاوای شهرداری تهران درحال رفع مشکل هستند و ازآنجا که این مسیر فیبر نوری دارای جایگزین نیست، آسیاتک اکنون مسئله‌ی جابه‌جایی با مسیر جایگزین را نیز پیگیری می‌کند.


ماهنامه‌ی پیوست که وب‌سایت آن‌ها نیز اکنون به‌دلیل قطعی دیتاسنتر آسیاتک از دسترس خارج شده، در توییتی خبر داده که قطعی مسیر فیبرنوری سازمان فاوای شهرداری به‌دلیل دزدیده‌شدن بخشی از مسیر فیبرنوری این سازمان اتفاق افتاده و درحال‌حاضر، سایت‌ها و سرویس‌های گوناگونی مانند تپسی، ابرآروان، زرین‌پال که در دیتاسنتر آسیاتک میزبانی می‌شوند از دسترس خارج شده‌اند.

پیوست همچنین گزارش می‌کند که بنا به اعلام روابط‌عمومی سازمان فاوا شهرداری، قطعی فیبر مربوط به مسیر شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران بوده است و ارتباطی به سازمان فاوا ندارد.

شب گذشته هم برخی از سایت‌های داخلی مانند وب‌سایت وزارت ارتباطات و سرویس‌های آپارات و فیلیمو از دسترس خارج شده یا با اختلال مواجه شده بودند.

آگهی استخدام
دو روز پیش نیز با قطعی گسترده‌ی اینترنت در ارمنستان و ترکیه، وضعیت دسترسی به اینترنت در ایران با مشکل مواجه شد. سجاد بنابی، عضو هیأت مدیره‌ی شرکت ارتباطات زیرساخت، طی توییتی دراین‌باره گفت با بازگردانی مسیرهای به سمت جنوب، شبکه به پایداری ترافیکی رسید. وی به اختلال DNS برای برخی سرویس‌دهندگان اینترنتی نیز اشاره کرد که البته دلیل آن هنوز اعلام نشده است.

به‌روزرسانی:

صابر مسگری، از برنامه‌نویسان ابر آروان در توییتر خود از وصل‌شدن دیتاسنتر آسیاتک خبر داد. دسترسی به وب‌سایت‌ها و پلتفرم‌هایی که از آسیاتک میزبانی می‌گرفتند، پس از حدود پنج ساعت، باکمک مسیر جایگزین شهرداری و مخابرات دوباره امکان‌پذیر شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها