رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران درمورد تیراندازی در مراسم عزا و عروسی در برخی استان‌ها هشدار داد و از هموطنان خواست تا از وقوع اتفاقات ناگوار در این گونه مراسم جلوگیری کنند.
کد خبر: ۱۲۷۰۰۸۰

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ شهاب امینی با اشاره به رسم و رسوم تیراندازی در مراسم عزا و عروسی در برخی نقاط کشور افزود: موارد متعددی وجود دارد که افراد به دلیل سهل انگاری، غفلت و ضعف مهارت های لازم در حمل، نگهداری و استفاده صحیح از اسلحه گرم، قتل ناخواسته نزدیکان و افرادی که در آن مراسم حضور دارند را رقم زده اند.

وی ادامه داد: پلیس همواره تاکید کرده که اسلحه وسیله خطرناکی است که دارنده آن باید نسبت به آن احساس مسئولیت کرده و به هیچ وجه نباید آن را در دسترس افرادی که آموزش های لازم را در این خصوص ندیده اند (به ویژه کودکان و نوجوانان)، قرار داد.

رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی ناجا خاطر نشان کرد: دارندگان سلاح می بایست از نگهداری فشنگ و اسلحه در یک مکان نا ایمن پرهیز کرده و حتما در حمل، نگهداری و استفاده از آن در معابر و مکان های تجمع نیز نکات حفاظتی و مراقبتی لازم از جمله نصب قفل ماشه را مورد توجه قرار دهند.

این مقام انتظامی با بیان این که تخطی از قوانین و مقررات مربوط به حمل، نگهداری و استفاده از سلاح های گرم جرم محسوب می شود؛ تصریح کرد: البته پلیس علاوه بر نگاه پیشگیرانه، تاکید ویژه ای بر فرهنگ سازی، آموزش و همکاری سایر نهادها و دستگاه های مسئول داشته و بر این باور است که می توان سایر رسوم پسندیده اقوام ایرانی را جایگزین رسم تیراندازی در مراسم عزا و عروسی کرد.

سرهنگ امینی همچنین ابراز امیدواری کرد با همکاری و مشارکت آگاهانه مردم و سازمان های مربوطه، سهم اینگونه قتل ها در کشور کاسته شده و به یاری خداوند متعال، شاهد وقوع این گونه اتفاقات تلخ نباشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها