سردار «مصطفی مرادیان»، وابسته نظامی جمهوری اسلامی ایران در عراق و سپهبد «عبدالامیر یارالله»، رئیس جدید ستاد ارتش این کشور، روز سه‌شنبه در نشستی بر گسترش همکاری‌های نظامی تهران - بغداد و مبارزه با تروریسم تاکید کردند.
کد خبر: ۱۲۶۹۵۰۷
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، دو طرف در ادامه این نشست، در باره موضوع های گوناگون از جمله همکاری های نظامی تهران - بغداد و اقدام های مشترک در مبارزه با تروریسم  بحث و تبادل نظر کردند. 
همچنین وابسته نظامی جمهوری اسلامی ایران آمادگی کشورمان را در کمک به نیروهای مسلح کشور عراق در حوزه های مختلف اعلام کرد. 
 
سپهبد یارالله، رئیس ستاد ارتش عراق نیز با اشاره به کمک های جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با داعش، آمادگی کشورش را برای ادامه همکاری ها با تهران در زمینه های مختلف و استمرار و توسعه همکاری برای مقابله با تروریسم اعلام کرد.
 
وی خواستار توسعه و تقویت مرکز چهار جانبه تبادل اطلاعات مبارزه با تروریست و همکاری های امنیتی (کشورهای ایران، روسیه، سوریه و عراق ) شد.
 
مرکز چهار جانبه تبادل اطلاعات و همکاری‌های امنیتی ایران، عراق، روسیه و سوریه با هدف تبادل اطلاعاتی برای مبارزه با تروریسم، سال ۱۳۹۴ با عضویت وابستگان نظامی جمهوری اسلامی ایران، سوریه ، روسیه و عراق  در بغداد راه اندازی شد و از آن زمان تاکنون در نشست های مختلف آخرین هماهنگی‌ها و تبادل اطلاعات میان کشورهای عضو انجام می‌گیرد.
 
تبادل اطلاعات به ویژه تغذیه اطلاعاتی نیروهای عراقی و سوری در شناسایی و هدف گرفتن مواضع مهم و حساس داعش و تروریست‌های تکفیری در عراق و مواردی نیز در سوریه یکی از مهمترین و موفق ترین کارکردهای این مرکز در مدت فعالیت خود بوده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها