نیروی دریایی ارتش در تمرین رزم سطحی شهدای دریادل رمضان، موشک‌های کروز دریایی برد کوتاه و بلند تولید وزارت دفاع را در محدوده شمال اقیانوس هند و دریای عمان با موفقیت شلیک کرد.
کد خبر: ۱۲۶۹۲۵۹
این موشک‌ها که صددرصد بومی و نسل جدیدی از موشک‌های کروز هستند، می‌توانند مسافت‌های دورتر را با دقت بالاتر در محیط جنگ الکترونیکی هدف قرار دهند.

قدرت انهدام آنها نیز بیشتر از قبل است و سرجنگی تاثیرگذارتر با سامانه جستجوگر نسل جدید روی آنها نصب شده است که در زاویه بسته و فاصله نزدیک‌تر عمل می‌کند.

به همین دلیل، دقت هدف‌یابی افزایش یافته و در این موشک‌ها خطا به‌شدت کاهش می‌یابد. به‌زودی نیز نسل جدیدی از این موشک‌ها که مافوق صوت است، در اختیار نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران قرار می‌گیرد.

نکته قابل توجه این است که تحریم‌ها هیچ تاثیری بر فناوری‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران ندارد و شلیک چنین موشک‌هایی بیانگر این است که زیر همه فشارها، تهدیدها و تحریم‌هایی که با آن مواجه هستیم همچنان در حال تلاشیم و نشان دادیم به‌رغم تلاش برای متوقف‌کردن‌مان، بخش دفاعی ما تحریم‌پذیر و توقف‌پذیر نخواهد بود.

دستیابی به این موفقیت جدید، روحیه خودباوری در نیروهای مسلح را تقویت کرده است و شلیک موفق موشک‌های برد بلند ما نشانه‌هایی از پیشرفت‌ چشمگیر در هم‌افزایی نیروهای مسلح و صنایع دفاعی است.

در آینده نزدیک نیز در بخش دفاعی رشد تصاعدی را شاهد خواهیم بود، به این معنا که یک مرتبه از یک نسل به چند نسل بالاتر پرش فناوری خواهیم داشت، ده‌ها موشک در راه است تا هر تهدید دور و نزدیک را با قدرت و توان فراتر از تصور دشمنان منهدم کند.

خلیج فارس و دریای عمان و آب‌های سرزمینی کشورمان، مبدأ این حرکت انقلابی در مسیر ارتقای توان دفاعی خواهد بود.

دشمنان باید بدانند انباشتی از تجهیزات، زیرساخت‌ها، دانش و فناوری‌های مورد نیاز وجود دارد که ترکیب آنها ما را به دستاوردها و توانایی‌های بالاتر می‌رساند.

این پیشرفت‌ها بیانگر این است که دیگر توانمندی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران قابل برآورد نیست؛ چرا که تمام تجهیزات ما کاملا بومی بوده  و وابسته به جایی نیست. به همین دلیل آنها نمی‌توانند برآوردی از میزان تاثیرگذاری آن داشته باشند.
 
امیر دریادار حسین خانزادی - فرمانده نیروی دریایی ارتش / روزنامه جام جم
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها