رئیس پلیس راهور ناجا کنترل جاده‌ای کشور از طریق پهپادها را از اولویت‌های نیروی انتظامی برشمرد و گفت: پهپادها برای کنترل جاده‌ها به کمک پلیس می‌آیند.
کد خبر: ۱۲۶۸۵۸۰
به گزارش جام جم انلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، سردار سید کمال هادیان فر بعدازظهر امروز در حاشیه سفر به استان سمنان و در آئین افتتاح سامانه پهپادی کنترل راه‌های استان سمنان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تأمین امنیت تردد در محورهای مواصلاتی از مهم‌ترین اهداف ایجاد و طراحی سامانه پهپادی است.
 
وی افزود: کاهش تصادفات، رصد و پایش ترافیک جاده‌ای، تقویت و توسعه خدمات‌رسانی به مردم از جمله مزایای سامانه پهپادی کنترل ترافیک جاده‌های کشور است که امروز این طرح مهم در استان سمنان به‌صورت آزمایشی آغاز به کار کرد.
 
فرمانده هوا ناجا از دیگر مزیت‌های این سیستم را کشف تخلف حادثه‌ساز خودروها در جاده از قبیل سرعت و سبقت غیرمجاز و حرکات خطرآفرین رانندگان برشمرد.
 
سردار هادیان فر با بیان اینکه با راه‌اندازی این سامانه حوادث جاده‌ای می‌تواند به میزان قابل‌توجهی کاهش یابد گفت: کنترل و رصد محورهای مواصلاتی کشور از مهم‌ترین وظایف پلیس راهور است.
 
وی با تأکید بر اینکه تأمین امنیت تردد در محورهای اصلی از اهداف اصلی پلیس راهور است گفت: 45 هزار کیلومتر محور اصلی در کشور وجود دارد.
 
فرمانده هوا ناجا اظهار داشت: با این سیستم پهپادی می‌توان به‌سرعت رانندگان حادثه‌ساز را شناسایی و امنیت جانی مردم را تضمین کرد.
 
سردار هادیان فر دلیل انتخاب استان سمنان به‌عنوان استان پایلوت اجرای طرح بزرگ سامانه پهپادی جاده‌ای را حجم ترافیک و تردد میلیون‌ها مسافر و گردشگر از محورهای مواصلاتی این استان عنوان کرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها