رییس سازمان غذا و دارو گفت: اگرچه در شعارهای عوام فریبانه از سوی آمریکایی‌ها گفته می‌شود دارو و تجهیزات پزشکی مشمول تحریم‌ها نمی‌شود، اما عملا حمل و نقل دارو و تجهیزات پزشکی مشمول تحریم‌ها بوده و مشکلات عدیده‌ای را ایجاد کرده است.
کد خبر: ۱۲۶۸۳۸۰

 به گزارش جام جم آنلاین از سازمان غذا و دارو، محمدرضا شانه‌ساز روز شنبه درباره تشکیل جلسه جهت ایجاد کارگروهی متشکل از مدیران سازمان غذا و دارو، وزیر راه و شهرسازی و مدیران این وزارتخانه افزود: وزارت راه و شهرسازی در زمینه تحریم‌ها بار سنگینی را به دوش کشیده است. ممانعت از حمل و نقل دارو و اقلام سلامت محور مانند دارو و تجهیزات پزشکی یکی از محورهای اصلی تحریم دشمنان علیه مردم ایران بوده که در وزارت بهداشت و وزارت راه و شهرسازی در دوران تحریم با آن مواجه بودیم و با شیوع کرونا، تحریم‌ها را سخت‌تر کرده است.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به همکاری‌های مناسب وزارت راه با تمام توان از جمله شرکت‌های هواپیمایی، کشتیرانی، زمینی بیان کرد: با مذاکراتی که وزیر بهداشت و وزیر راه و شهرسازی حول مسائل مختلف داشتند، جلسه‌ای به اتفاق مدیران کل، روسای اتحادیه‌ها، سندیکاهای مربوطه و مدیران عامل شرکت‌های خطوط هوایی در زمینه تجارت و تولید دارو و تجهیزات پزشکی برگزار شد.

وی اظهار کرد: در این جلسه تمامی مشکلات با جزییات و به صورت مصداقی مطرح و همه مشکلات در تامین، تدارک و حمل و نقل دارو و تجهیزات به بحث گذاشته شد؛ وزیر راه و شهرسازی نیز دستوراتی داد که امیدواریم با تشکیل این کارگروه دیگر شاهد وقفه‌ای در حمل و نقل اقلام سلامت محور به کشور نباشیم.

سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز پیش از این در نامه‌های جداگانه به دبیرکل سازمان ملل، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت و رییس یونیسف، از مجامع بین المللی خواست در برابر تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران و اقدامات تهدیدی یک جانبه آمریکا در مسیر تهیه غذا، دارو و تجهیزات پزشکی سکوت نکنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها