از سوی معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت؛

شرط تعطیلی تمرینات تیم‌های دارای بازیکن «کرونایی» اعلام شد

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: اگر یک مورد تست PCR ورزشکاران مثبت باشد باید از حضور آنها ممانعت شود. اگر هم ۵ نفر در یک تیم، تست‌شان مثبت شد آن تیم اجازه تمرین ندارد.
کد خبر: ۱۲۶۷۵۶۸

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، محسن فرهادی در ویدئو کنفرانس امروز خود با خبرنگاران درباره تعیین تکلیف تیم‌هایی که تست کرونای برخی از اعضای آنها مثبت اعلام شده است گفت: پروتکل مشترکی را با وزارت ورزش برای برگزاری لیگ برتر تدوین کردیم که راهکار خوبی برای برگزاری مسابقات است.

وی ادامه داد: برگزاری مسابقات فوتبال فقط محدود به لیگ برتر و دسته اول خواهد بود و تمرین و مسابقه سایر لیگ‌ها منتفی است. انجام ماساژ برای ورزشکار ممنوع است و نباید انجام شود.

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت افزود: باید اصول بهداشتی را کاملاً رعایت کرد و از حمل و نقل عمومی استفاده نشود. همچنین دوش گرفتن ورزشکاران بایستی در منزل انجام شود. برنامه مسابقات ۳ تا ۴ هفته پس از تمرینات و بدون تماشاگر خواهد بود. اگر یک مورد تست پی سی آر ورزشکاران مثبت شد از حضور منع می‌شود و اگر تست مثبت به ۵ نفر در یک تیم افزایش یابد تیم اجازه تمرین نخواهد داشت.

همچنین سخنگوی فدراسیون پزشکی ورزشی نیز در این مورد گفت: تنها در جریان مسابقات اگر ۵ نفر تست کرونای مثبت داشته باشند، آن تیم به طور کامل قرنطینه می‌شود اما از رقابت‌ها کنار گذاشته نمی‌شود. این تصمیم در مورد شرایط تمرینات فعلی صدق نمی‌کند چرا که هنوز تماسی بین بازیکنان برقرار نشده است که بخواهیم در مورد آن تصمیم بگیریم.

رضا سعیدی ادامه داد: مقرر شد آزمایشگاه‌های مورد تأیید وزارت بهداشت برای انجام تست کرونا به تیم‌ها معرفی شود. درحال رایزنی هستیم تا برای انجام تست کرونا از آزمایشگاه‌ها تخفیف بگیریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها