گفت‌و‌گوبا عوامل و بازیگران سریال پرگار كه از امشب روی آنتن می‌رود

یك گلچین متفاوت

شبكه یك سیما پس از پخش سه سریال طنز اجتماعی پرمخاطب پایتخت 6، نون‌خ2 و زیرخاكی، حالا می‌خواهد برای ایجاد تنوع از امشب سریال ملودرام با قصه‌ای اجتماعی با نام «پرگار» را روانه آنتن كند.
شبكه یك سیما پس از پخش سه سریال طنز اجتماعی پرمخاطب پایتخت 6، نون‌خ2 و زیرخاكی، حالا می‌خواهد برای ایجاد تنوع از امشب سریال ملودرام با قصه‌ای اجتماعی با نام «پرگار» را روانه آنتن كند.
کد خبر: ۱۲۶۷۵۱۷
این سریال روایتگر قصه سه خانواده است كه روزگار سرگذشت آنها را به هم گره زده است. داستان سریال پرگار درباره خانواده‌ای است كه برای ادامه تحصیل دختر بزرگشان در مقطع دكتری راهی تهران می‌شوند، اما خواسته یا ناخواسته درگیر موضوعاتی می‌شوند كه دستمایه قصه‌های این سریال است.
 
این مجموعه تلویزیونی از امشب هر شب ساعت 22 و 15 دقیقه پخش می‌شود. پنجشنبه نیز خلاصه هفتگی این سریال روی آنتن می‌رود. پیش از این قرار بود مجموعه پرگار در اواخر بهمن پارسال پخش شود كه به دلیل برنامه‌های انتخاباتی شبكه یك، پخش آن به پس از ماه رمضان موكول شد.
 
مرجانه گلچین، فریبا كوثری، علی عمرانی، بهرنگ علوی، بابك كریمی، فریبا جدیكار، الهام طهموری، مریم سرمدی، سهیلا جوادی، تیما پوررحمانی، زهره نعیمی و... از جمله بازیگران این مجموعه تلویزیونی هستند. پرگار به تهیه‌كنندگی امیر پوررحمانی و كارگردانی شهرام شاه‌حسینی در ۲۹ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای در گروه فیلم و سریال شبكه یك تولید شده است. با تهیه‌كننده، كارگردان و همچنین بازیگران سریال از جمله مرجانه گلچین، الهام طهموری و تیما پوررحمانی به گفت‌و‌گو نشسته‌ایم.

گفت‌وگو با مرجانه گلچین درباره تجربه جدیدش
چهره متفاوتی خواهید دید

مرجانه گلچین از آن بازیگران است كه خودش را محدود به نقش‌های صرفا طنز یا جدی نكرده است. او ترجیح می‌دهد نقش‌هایی را بپذیرد كه هم برایش تازگی داشته باشد و هم به چالش دعوت كند. یكی از نقش‌های خاص او، ایفای شخصیت ملیحه در سریال نفس گرم به كارگردانی محمدمهدی عسگرپور بود. او در این سریال نقش یك خانم جلسه‌ای را بازی كرده بود كه تا به حال چنین نقشی در تلویزیون نداشتیم.

آخرین حضور گلچین در تلویزیون سریال زوج یا فرد بود كه سال 97 از شبكه سه پخش شد. او در این سریال نقش یك مادر متفاوت را بازی می‌كند كه بعد از بازگشت به ایران با ماجراهای متفاوتی دست و پنجه نرم می‌كند. وی درباره بازی در این سریال و ایفای نقشش می‌گوید: موضوع سریال، اجتماعی، خانوادگی و درام است و سه سال و اندی پیش بازی كرده‌ام. در این سریال نقش محبوبه را بازی می‌كنم و دلیل پذیرشم برای ایفای نقش، متفاوت بودن شخصیت بود.

وی ادامه می‌دهد: به‌ویژه این‌كه در سال‌های اخیر بیشتر كارهای كمدی داشتم، اما همیشه از نقش‌هایی كه حال و هوای جدی دارند، استقبال كرده‌ام. به نظرم مخاطبان در این سریال چهره متفاوتی از من خواهند دید. البته درباره جزئیات بیشتر از این نمی‌توانم صحبت كنم تا به تماشای سریال بنشینید.


گفت‌وگو با تیما پوررحمانی، ایفاگر نقش فرزانه
دختر مثبت خانواده

تیما پوررحمانی بیش از آن‌كه در دنیای تصویر فعال باشد، علاقه‌مند به تئاتر است. گرچه او از كودكی، بازیگری‌اش را شروع كرده است، اما بیشترین فعالیتش را به بازی در تئاتر و گویندگی و دوبله اختصاص داده است. وی درباره حضورش در این سریال می‌گوید: من بیشتر دوست دارم روی صحنه تئاتر باشم، زیرا تئاتر من را به چالش دعوت می‌كند، اما تصویر این ویژگی را ندارد. به همین دلیل بیشتر علاقه‌مند به تئاتر هستم تا بازی در تصویر. وی ادامه می‌دهد: در سریال پرگار نقش فرزانه، دختر خانواده را بازی می‌كنم كه با موقعیت‌هایی رو‌به‌رو می‌شود. همان‌طور كه به علاقه‌ام اشاره كردم، معتقدم تصویر محدودیت به همراه دارد و نمی‌گذارد اتفاق بزرگی رقم بخورد، اما تئاتر این‌طور نیست و بازیگر خیلی جای كار برای نقش دارد. در سریال پرگار، فرزانه دختر مثبت خانواده است كه یك جاهایی در ضمیر ناخودآگاهش دوست دارد به سمت خاكستری رفتن حركت كند، اما نوع تربیت خانوادگی‌اش مانع این موضوع می‌شود.

الهام طهموری از وارش تا پرگار
متفاوت با وارش

الهام طهموری، یكی از بازیگران این سریال را بسیاری از مخاطبان با نقش وارش به خاطر می‌آورند. او درباره نقشش در پرگار می‌گوید: در این سریال نقش فرشته را بازی كردم؛ نقشی كه به لحاظ سن و سال از خودم بزرگ‌تر است.  طهموری كه در وارش نیز نقشی بزرگ‌تر از سن خود را بازی كرده بود، درباره شباهت فرشته و وارش بیان می‌كند: فرشته هم از خودم بزرگ‌تر است، اما با نقش وارش تفاوت بسیاری دارد. البته باید مخاطبان به تماشا بنشیند، زیرا قضاوت به عهده آنهاست.

گوش شیطون كر!

مرجانه گلچین، در صفحه شخصی خود، از آغاز پخش سریال پرگار به كارگردانی شهرام شاه‌حسینی خبر داده است.

مرجانه گلچین، با انتشار ویدیویی در اینستاگرام خود آورده است: ایهالناس به هوش باشید. ایهالناس به گوش باشید! بالاخره طلسم شكست و بعد از نزدیك سه سال و نیم، گوش شیطون كر، چشم شیطون كور، سریال پرگار از سه‌شنبه، شش خرداد، ساعت 22 و 15 دقیقه، از شبكه یك سیما پخش میشه.

 امیدوارم كه بعد از این همه سال، پیش شما عزیزان سربلند باشیم. كار كردن با جناب آقای شهرام شاه‌حسینی، بسیار تجربه متفاوت، جدید و جالبی بود كه كارشان را از قدیم پیگیر بودم و دوست داشتم. چون بسیار جسورانه است و به‌روز. جوانند و پرانرژی و بسیار سختگیر. به‌راحتی اوكی رو نمیشه ازشون گرفت و همین باعث میشه كار خیلی رو نظم و قانون پیش بره. بازی را خیلی خوب می‌شناسند و در انتقال حس سكانس به عوامل علی‌الخصوص بازیگر در مقابل دوربین، بسیار كاربلد هستند. لذت بردم و خیلی تلاش كردم تا در جهت ایفای نقش به ایده‌آلی كه دوست داشتند و از من می‌خواستند نزدیك شوم. نقش بسیار جدی و متفاوتی را از من در این مجموعه خواهید دید. البته داستانی نو و نگاهی نو به مسائل جوانان و خانواده در این كار مطرح میشه كه به قلم جناب آقای احمد رفیع‌زاده عزیز، جان گرفته است. تهیه‌كننده محترم این كار جناب آقای پوررحمانی را از خیلی قبل، دوران نوجوانی می‌شناختم و در یكی از سریال‌ها همكاری مشترك داشتیم و باردیگر در حال و هوایی دیگر، باز هم این همكاری خوشبختانه تكرار شد. ان‌شاا... ببینید و راضی باشید.

امیر پوررحمانی از دغدغه‌هایش می‌گوید
تابلو نكرده‌ایم!

امیر پوررحمانی، تهیه‌كننده و طراح قصه سریال پرگار با اشاره به تولید این سریال می‌گوید: مجموعه‌هایی كه من تا به امروز تولید كرده‌ام با محوریت تعلیم و تربیت است و این سریال هم مستثنا از كارهای قبلی‌ام نیست، زیرا این موضوع دغدغه ذهنی من است و علاقه‌مندم در این حوزه كار كنم، اما این بار نوبت خانواده‌ها بود. بنابراین در سریال تلویزیونی پرگار به نقش خانواده و تاثیرگذاری آنها بر فرزندان پرداخته‌ایم. این‌كه خانواده تا چه میزان می‌تواند بر شخصیت فرزندان تاثیرگذار باشد. البته این امر متقابل است و مخاطبان با تماشای این سریال می‌توانند واكنش شخصیت‌ها را نسبت به یكدیگر در موقعیت‌های متفاوت ببینند.
این تهیه‌كننده در پاسخ به این سوال كه پیشتر مجموعه‌هایی با این محوریت داشته‌ایم، شما چه نگاه تازه‌ای به این امر دارید، عنوان می‌كند: بله، سریال‌هایی با موضوع تعلیم و تربیت فرزندان داشته‌ایم، اما نوع پرداخت به این مساله اهمیت زیادی دارد و از آنجا كه طراحی قصه به عهده خودم بود، سعی كرده‌ام نگاه جدیدی به این موضوع داشته باشم. تحقیقات گسترده‌ای هم انجام دادم تا به قول معروف تابلو به این موضوع نپردازیم. سریال پرگار به دور از شعارزدگی است و سعی داریم مخاطبان را با خودمان همراه كنیم.
وی می‌افزاید: فكر می‌كنم با توجه به حضور بازیگران خوب و حرفه‌ای و داستان خوبی كه دارد، بتواند در زمان پخش مورد توجه و استقبال مخاطبان قرار بگیرد. معمولا مخاطبان با سریال‌های درام و خانوادگی بیشتر ارتباط برقرار می‌كنند و پرگار در قسمت‌های ابتدایی می‌تواند بینندگان را درگیر قصه ‌كند. در مجموع هدف رسانه ملی ساخت آثار نمایشی پرمخاطب است. پوررحمانی درباره انتخاب شاه‌حسینی برای كارگردانی سریال توضیح می‌دهد: آقای شاه‌حسینی كارنامه موفقی در ساخت سریال‌های تلویزیونی هشت و نیم دقیقه، تاوان و... را دارد. به نظرم كارگردان صاحب سبك و قابل قبولی است، ایشان از طرف سازمان صدا و سیما به من معرفی شد و بنده استقبال كردم. به نظرم سریال پرگار او نیز خوش‌ساخت و قابل دفاع است.
لوكیشن‌های این سریال به گفته تهیه‌كننده، تهران و قزوین است و قصه خانواده‌ها به نوعی به هم گره می‌خورد.

كریمی و نخستین نقش در تلویزیون

بابك كریمی، بازیگر نام‌آشنایی است، اما بسیار گزیده‌كار است و علاقه‌ ندارد تعداد بازی‌های كارنامه‌اش را زیاد كند، بلكه به كیفیت اهمیت می‌دهد. توجه به این مساله منجر به بازی در 17 فیلم سینمایی شده است. او تا به امروز نقشی در تلویزیون بازی نكرده بود و برای اولین بار است كه مخاطبان او را در یك سریال تلویزیونی می‌بینند.

به گفته تهیه‌كننده، كریمی بازیگر توانمندی است كه اولین بار هست در تلویزیون بازی می‌كند و به‌واسطه شناختی كه با آقای شاه‌حسینی كارگردان داشتند، پذیرفتند در سریال پرگار بازی كنند.

وی ادامه می‌دهد: او در سریال پرگار نقش پدری را بازی می‌كند كه به دنبال آرامش خانواده است و سعی می‌كند آرامش را در خانه حاكم كند. او به همراه مادر، همسرش فریبا و دخترانش زندگی می‌كند. نقش همسر او را فریبا جدی‌كار بازی می‌كند. مادر خانواده سنگ صبور خانواه است. نقش مادر بابك كریمی را فاطمه مرتاضی بازی می‌كند كه او مرید مادر است. نقش دخترهای خانواده هم تیما پوررحمانی و زهره نعیمی به عهده دارند.

شاه‌حسینی از پرگار می‌گوید
با سریال خانوادگی آمده‌ام

شهرام شاه‌حسینی در تلویزیون سریال‌هایی با مضامین اجتماعی ساخته كه آثارش هم اقبال مخاطبان را به همراه داشته كه در این باره می‌توان به سریال‌های تاوان، هشت و نیم دقیقه، پرستاران، همه چیز آنجاست و... اشاره كرد.

وی درباره كارگردانی این سریال می‌گوید: سریال پرگار، یك اثر خانوادگی است و شخصیت‌های قصه در موقعیت‌هایی قرار می‌گیرند و كنش و واكنش‌هایی دارند. مخاطب می‌تواند پیگیر این سریال باشد كه در ادامه ساخته‌های قبلی‌ام است. حال و هوا و فضای كار سریال پرگار روی مخاطب تاثیر می‌گذارد. همیشه تلاش می‌كنم تا كارهایم هركدام روح خاص خودشان را داشته باشند. باید بگویم كه پرگار یك سریال ملودرام خانوادگی است و می‌توان در یك جمله گفت كه هدفش، پرداخت به شاكله خانواده است.
 
فاطمه عودباشی - رسانه
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها