فارس: نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با محکوم کردن جنایات زاهدان گفت: عاملان جنایات سیستان از حمایت آمریکا برخوردار بودند.
کد خبر: ۱۲۶۶۳۰

محمدنبی رودکی با اشاره به اقدامات تروریستی در استان سیستان و بلوچستان و به شهادت رسیدن جمعی از هموطنان در آن گفت: مهمات بکار گرفته شده در این جنایات امریکایی بوده همچنین اسناد و مدارکی در این جنایات پیدا شده که نشان میدهد عاملان و مسببان این حوادث از سوی امریکا حمایت و هدایت میشوند.
وی با بیان اینکه آمریکا در پی ناامن کردن مرزهای ایران از جمله استان سیستان و بلوچستان است، تاکید کرد: همچنین مظنونان دستگیر شده در این حوادث اعتراف کردند که از حمایت بیچون و چرای آمریکا برخوردار بودند.
نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب بودجه 75 میلیون دلاری امریکا برای خرابکاری و ناامنی در ایران گفت: یکی از تاثیرات این بودجه اقدامات تروریستی در زاهدان میباشد.
نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یکی از اهداف امریکا در حمایت از اشرار مسلح را فشار بیشتر بر ایران در قضیه فعالیت هستهای دانست و یادآور شد: مسئولین، مدیران، گروههای سیاسی و مسئولان دستگاه دیپلماسی کشور باید با هماهنگی کامل درجهت تحقق مطالبات مردم حرکت کنند تا هیچ راه نفوذی برای امریکا باز نشود.
رودکی با بیان این که افغانستان برای نیروهای امریکایی ناامنتر شده و فرمانده نیروهای ناتو مستقر در افغانستان اعزام نیروی بیشتر به افغانستان را مطرح کرده، خاطرنشان ساخت: امریکا به دنبال سرپوش گذاشتن بر سیاستهای شکستخورده خود در عراق و افغانستان است و فکر میکند که میتواند با اقدامات تروریستی در ایران افکار عمومی جهان را منحرف کند.
وی با تاکید بر این که آمریکا قصد دارد تا در مرزهای شرقی ایران، جنوب پاکستان و افغانستان اختلاف قومیتها را تشدید کند، افزود: به دولت پاکستان توصیه میکنم بر اساس قراردادها و کنوانسیونهای بینالمللی نسبت به استرداد مجرمان و عدم حمایت از آنها دقت لازم را داشته باشد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها