فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی دنیای ما را تسخیر کرده‌اند. بسیاری از ما چندین ساعت از شبانه روز را در شبکه‌های اجتماعی سپری می‌کنیم و زمان زیادی را برای پیگیری صفحه‌های مختلف خرج می‌کنیم. پس این یک محیط کاملا مستعد برای بهره‌مندی اقتصادی است.
فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی دنیای ما را تسخیر کرده‌اند. بسیاری از ما چندین ساعت از شبانه روز را در شبکه‌های اجتماعی سپری می‌کنیم و زمان زیادی را برای پیگیری صفحه‌های مختلف خرج می‌کنیم. پس این یک محیط کاملا مستعد برای بهره‌مندی اقتصادی است.
کد خبر: ۱۲۶۴۶۷۱

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، از همین رو، بسیاری از کسب‌وکارها به سمت فضای آنلاین کشیده شده‌اند و حتی برخی مشاغل سنتی هم راهی جز پیوستن به این جامعه نیافته‌اند.

شناسایی خواست و نیاز مشتری

ابتدا در صفحه فروشگاه خود، آن بخش از نیاز و خواست مشتری به محصول خود را مطرح کنید و بعد راه حل رفع آن را خرید از آن محصول نشان دهید. این کار را باید با ادبیاتی صمیمانه و نه بازاری، بیان کنید تا مشتری به شما به عنوان فردی که می‌خواهد نیاز او را برطرف کند و راهنمایش باشد، اعتماد کند.

کیفیت و تنوع را در محصولات افزایش دهید

همانطور که پیشتر بیان شد، بازار آنلاین، بازاری نامحدود از محصولاتی با تنوع فراوان است که دسترسی به آنها برخلاف فضای سنتی، بسیار سریع و راحت است. پس مشتریان در بازار آنلاین به کیفیت و تنوع محصولات اهمیت بیشتری می‌دهند و اگر فروشگاهی کیفیت و تنوع را ملاک فروش محصولات خوت قرار دهد، مخاطبان به راحتی می‌توانند به مشتریان دائمی آن فروشگاه تبدیل شوند.

تبلیغات را فراموش نکنید

بازار آینده را بازار آنلاین می‌دانند و تصور این است که تا چند سال دیگر اکثر کسب و کارها به این بازار بپیوندند. همین موضوع جوی رقابتی میان مشاغل مختلف در فضای اینترنتی به ویژه اینستاگرام در ایران به راه انداخته است. اگر شما هم می‌خواهید از این فضای رقابتی سود ببرید باید به تبلیغات توجه ویژه داشته باشید. صفحه‌های اینستاگرامی پرمخاطب، بهترین راه برای تبلیغات و جذب مشتری هستند. پس با انجام تبلیغات زیبا و در عین حال صادقانه به تعداد مخاطبان خود بیفزایید.

تخفیف بدهید

مشتریان در بازار آنلاین، به محصول بسیاری مشابه محصولات شما دسترسی دارند و اگر شما نتوانید آنها را برای خرید از محصولات خود متقاعد کنید، از فروشگاه دیگری کالای مورد نظر خود را تهیه می‌کنند. بهترین راه ترغیب مشتریان به خرید، دادن امتیاز و تخفیف است. اگر مشتری احساس کند محصولی که شما به او عرضه می‌کنید قیمت مناسبی دارد، تمایل بیشتری برای خرید نشان می‌دهد.

تصاویری زیبا از محصول خود ارائه دهید

باید راه‌های خلاقانه‌ای برای جذب مشتری پیدا کنید که یکی از آن‌ها، نمایش محصولات به شکلی زیبا، کاربردی و جذاب است. برای مثال اگر قصد تبلیغ یک لباس را دارید، به جای گرفتن عکسی از رگال فروشگاه، لباس را به شکلی زیبا روی میز یا سطحی خلوت قرار دهید و با چند وسیله تزئینی یا پوشاک دیگر، کادر عکاسی را آراسته‌تر کنید. می‌توانید با الگوبرداری از عکس‌های صنعتی و تبلیغاتی مرتبط با محصولات خود این کار را انجام دهید.

اعتماد مشتری را جلب کنید

این را در خاطر داشته باشید که برای کسب و کار شما هیچ چیز مهم‌تر از رضایت مشتریان نیست. پس هر کاری که می‌توانید برای جلب رضایت آنها انجام دهید. در گزارش قبل بر وضع قوانین و حالا به پایبندی بر این قوانین تاکید می‌کنیم.

محصول را در زمان مقرر و طبق خواست مشتری ارسال کنید. در صورتی که مشتری از وجود ایرادی در محصول شکایت می‌کند حق را به او بدهید و سعی کنید مسئله را در سریع‌ترین زمان حل کنید. اگر مشتری میان دو یا سه محصول برای خرید شک دارد با ارسال آنها به محل مشتری، هم فروش خود را تضمین کنید و هم اعتماد او را جلب کنید.

به طور حتم راه‌های خلاقانه بسیاری برای افزایش فروش وجود دارد، به آن فکر کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها