فارس: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از تدابیر شدید پلیس در ایام نوروز در جادههای کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۲۶۳۸۵

سردار محمد رویانیان در حاشیه همایش نمادین «همیار پلیس» ویژه نوروز که امروز در دبستان پسرانه شهید بهشتی تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: رویکرد ما در سال جدید بیشتر همکاری گرفتن از مردم است زیرا میخواهیم واقعا نوروز امسال در جادهها با تخلفات برخورد جدی کنیم و از مأموران پلیس ، کنترل نامحسوس و ویژه در این جهت استفاده میکنیم.
وی افزود: اگر کسی سرعت غیرمجاز داشته باشد، سبقت غیر مجاز بگیرد، چراغ خودرواش نقص فنی داشته باشد و موارد دیگر، بدون اغماض جریمه میکنیم.
سردار رویانیان ادامه داد: میخواهیم اطلاعرسانی گسترده کنیم. از دانشآموزان نیز استفاده میکنیم که طرح «همیار پلیس» در این جهت است. ضمن اینکه برنامههایی داریم که در کنفرانس خبری قبل از نوروز خواهم گفت.
وی تأکید کرد: رویکرد ما استفاده از خودکنترلی مردم است تا تخلف نکنند زیرا واقعا برخورد میکنیم.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا مهمترین دلایل تصادف در نوروز سال گذشته را سرعت ذکر کرد و اظهار داشت: خوابآلودگی و بیتوجهی به قوانین رانندگی خصوصا در محورهای فرعی از دلایل تصادف و کشته شدن شهروندان در تصادفات است.
وی اضافه کرد: سال گذشته یک هزار و 800 نفر در طول بیست روز عید کشته شدند که باید مردم و رسانهها کمک کنند تا این حوادث پیش نیاید.
سردار رویانیان گفت: از رانندگان میخواهم که با دست خود خانوادهشان را به مرگ نسپارند. فرض کنید راههای ما چاه است و ایراد زیاد است اما فرمان، گاز و ترمز خودرو دست شماست پس نگذارید حادثه کشتهشدن یک هزار و 800 شهروند که در سال گذشته رخ داد، امسال نیز به وقوع بپیوندد.
وی در خصوص برخی از تزئینات بیرونی خودروها گفت: استاندارد خودروها مشخص است و هیچکسی نمیتواند برخلاف استانداردی که تولید کنندههای خودرو دارند، عمل کند. هر نوع وسایل اضافه خلاف استاندارد که به ماشین وصل شود ، ممنوع است و پلیس برخورد میکند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا درباره نمایشگاه پوشاک بهاره نیز اظهار داشت: این نمایشگاه باید در سطح شهر توزیع شود تا باعث ترافیک نشود.
وی در خصوص طرح «همیار پلیس» نیز گفت: امسال 6 میلیون دانشآموز در سراسر کشور با گرفتن کارت همیار پلیس به پلیس کمک خواهند کرد که انضباط در همه راههای کشور بهتر از سالهای گذشته برقرار شود.
سردار رویانیان اضافه کرد: خانوادهای در ایران نیست که به فرزندش علاقه نداشته باشد و نسبت به حرف فرزندش بیتوجه باشد. بچههای ما امروز مسئول و قانونمند هستند. این طرح برای این است که خانوادهها در رانندگی سرعت غیر مجاز نداشته باشند. تصادف نکنند و حادثه برایشان پیش نیاید.
وی افزود: این کار را برای اولین بار شروع کردیم و در سال آینده به صورت جذابتری ادامه خواهیم داد. پیشنهاد میکنم که دانشآموزان دفتر کوچکی داشته باشند و تخلفات را بنویسند و به مدرسه بدهند. ما نیز پیگیری میکنیم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها