مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران:

دستکاری پلاک وسیله نقلیه جرم است

مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور پایتخت از جرم بودن دستکاری پلاک انتظامی وسایل نقلیه خبر داد و گفت: این موارد در برخی از مواقع جرم و در برخی مواقع دیگر تخلف محسوب می‌شود.
کد خبر: ۱۲۶۳۷۴۳

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه خبری پلیس، مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور بیان کرد: گاهی مشاهده می‌شود تعدادی از رانندگان وسایل نقلیه اعم از خودرویی و موتوری برای فرار از قانون و آئین نامه‌های نظم عمومی شهری، پلاک انتظامی وسایل نقلیه شأن را دستکاری و تغییر می‌دهند.

این مرکز عنوان کرد: در صورتی که در اعداد و ارقام پلاک تغییری صورت پذیرد، جرم محسوب می‌شود و فرد به مراجع قضائی معرفی خواهد شد. یعنی اگر راننده و شخصی بر روی اعداد و ارقام پلاک عدد دیگری درج و حک کند و یا بوسیله برچسب و یا حروف مشابه اعداد پلاک عدد دیگری را نشان دهد (مثلاً عدد ۱ را به ۲) تبدیل کند این عمل وی مصداق قانون جرم می‌باشد.

زمانی که پوشش پلاک وجود داشته باشد یا برچسب‌هایی رو پلاک نصب شده باشد، اما روی اعداد و ارقام آن تصرف نکرده باشند تخلف است و برابر جدول جرایم اعمال قانون خواهد شد. یعنی اینکه تکه کاغذ مقوا و پارچه‌ای بر روی پلاک انداخته به نحوی که کل یا مقداری از پلاک معلوم نباشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها