گفت‌وگوی جام‌جم با بانوی وزنه‌بردار - پرستار ایران

بانوی وزنه‌بردار در خط مقدم سلامت

شاید اسم پوپك بسامی را زیاد نشنیده باشید اما شك نکنید از این به بعد او را بیشتر خواهید شناخت.
شاید اسم پوپك بسامی را زیاد نشنیده باشید اما شك نکنید از این به بعد او را بیشتر خواهید شناخت.
کد خبر: ۱۲۶۳۰۷۹
دختر وزنه‌برداری كه برای نخستین بار روی تخته جهانی وزنه زد.اما این بار نه خبری از وزنه است و نه خبری از رقابت ورزشی.این بار نبرد برای قهرمانی در خط مقدم كرونا است.

در بیمارستان،درست وسط مهلكه.پوپك از روز سوم اسفند ماه روزی شش ساعت لباس پرستاری می‌پوشد و به افرادی كه مشكوك به كرونا هستند كمك می‌كند. پوپك اینجا هم اولین بود.
 
برای خدمت،برای ایثارگری و برای از خودگذشتگی. آن هم بدون هیاهو.پوپك دقیقا دارد كاری را می‌كند كه سایر پرستاران بدون هیچ چشمداشتی انجام می‌دهند.
 
خلاصه گفت‌وگوی جام‌جم با او که حالا عضوی از جامعه فداکار درمانی و پرستاری است را بخوانید.

 قبل از وزنه‌برداری پرستار بودم

هفت سال است پرستارم و قبل از وزنه‌برداری در بیمارستان‌ها كار می‌كردم. از سوم اسفند ماه و با حاد شدن اوضاع آمده ام تا كمك كنم. خودم دوست داشتم تربیت بدنی بخوانم اما اصرار خانواده و به خصوص مادرم باعث شد تا وارد رشته تجربی شوم. در كنار درس خواندن ورزش هم می‌كردم و وزنه‌بردار شدم.

 اوضاع خوب نیست

اوضاع در بیمارستان‌ها زیاد خوب نیست اما امیدواریم بهتر شود. فقط و فقط جدا از همه خدماتی كه كادر درمانی ارائه می‌كنند باید بگویم مردم خیلی در این زمینه نقش  دارند.

مردم باید رعایت كنند. توصیه من شاید تكراری باشد اما خواهش می‌كنم مردم رعایت كنند. در خانه بمانید و بیرون نروید. بمانید تا این زنجیره قطع شود.

 تلخ و شیرین

هر دو سخت هستند و البته شیرینی‌های خاص خودشان راهم دارند.در پرستاری با بیماران و جان بیماران درگیر هستی.آنجا وقتی یك نفر نجات پیدا می‌كند حس خوبی به آدم دست و می‌ دهد.در وزنه‌برداری هم وقتی وزنه‌ای را بالای سرت می‌بری حسی مشابه دارد.

 ملی پوشان مشكوك به كرونا

درست نیست اسم ببرم اما یكی از ملی پوشان بنام ایران 80 درصد علائم مشكوك به كرونا را داشت.
خیلی ناراحت بودم و مدام كارهایش را پیگیری می‌ كردم.در زمانی كه منتظر بودیم تا جواب آزمایشش بیاید كلا اوضاع خوبی نداشتم.خدا را شكر كه جواب آزمایش منفی بود.

  فعلا تمرین بی‌تمرین

اصلا مجال تمرین پیدا نكرده‌ام. یعنی فرصت نشده است.هم به خاطر كارم و هم این‌كه هیچ سالنی برای تمرین باز نیست و وزنه‌برداری هم ورزشی نیست كه بتوان در خانه انجام داد.

امیدوارم هرچه زودتر این بیماری تمام شود. برنامه‌های خوبی دارم. در اسرع وقت تمریناتم را شروع می‌كنم و امیدوارم اتفاق‌های خوبی برای وزنه‌برداری زنان  رخ‌بدهد.
 
رضا پورعالی - ورزش
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها