دستگاه قضایی آمریکا یک شهروند ایرانی را روز دوشنبه با ادعای دور زدن نظام بانکی ایالات متحده گناهکار اعلام کرد.
کد خبر: ۱۲۶۲۱۷۵

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، یک شهروند ایرانی که چندی قبل از سوی مقامات قضایی آمریکا به دور زدن تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران شده متهم بود، روز دوشنبه در جریان جلسه دادگاهی خود در نیویورک که به طور آنلاین برگزار شد، گناهکار اعلام شد.

به نوشته وبگاه «کورت هاوس نیوز»، این ایرانی «علی صدر هاشمی‌نژاد» نام دارد و متهم به پولشویی از طریق نظام بانکی آمریکا و انتقال آن به ایران بود. آمریکا مدعی شده که علی صدر هاشمی نژاد با همکاری با یک شرکت ساخت و ساز در ونزوئلا و تاسیس شرکت‌های مختلف در ترکیه، سوئیس و جزایر ویرجین ۱۱۵ میلیون دلار به ایران انتقال داده است.

«جفری برمن» از دادستان‌های آمریکا در زمینه محکومیت این شهروند ایرانی گفت: «محکومیت صدر نشان می‌دهد که تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه ایران واقعی است و متخلفین تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.»

وکیل مدافع این شهروند ایرانی نیز تاکنون به ایمیل ارسالی این وبگاه برای ارائه توضیحات بیشتر در این زمینه پاسخی نداده است.

حکم این تبعه ایران هنوز اعلام نشده است.

آمریکا در سال‌های گذشته ایرانی‌های زیادی را به اتهام نقض تحریم‌ها بازداشت و محاکمه کرده است. این در حالی است که تحریم‌های کنونی آمریکا عمدتا یکجانبه و فاقد مبنای قانونی بین‌المللی هستند.

این کشور چندی قبل نیز اعلام کرد یک تاجر ایرانی در این کشور به اتهام نقض تحریم‌های ایران به حدود چهار سال زندان محکوم شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها