نزدیک به یک دهه اعضای کلیسای شهر کوچک ریپون در کالیفرنیا سفره دل خود را پیش کشیش راندل رادیچ باز می کردند اما مشکلات شان برطرف نمی شد انگار کلکی در کار کشیش بود!
کد خبر: ۱۲۵۹۷۱

به گزارش اسوشیتدپرس ، این موضوع یک سال پیش آشکار شد و آن هنگامی بود که کشیش اعتراف کرد به مراجعان کلیسا خیانت کرده ، ساختمان کلیسا را مخفیانه فروخته و پول آن و کمک های مردم را به مصارف خصوصی خود می رسانده است.
از جمله یک اتومبیل بی ام و ( به قیمت 102 هزار دلار) و یک رایانه دستی برای خود خریده بود و با نهایت و قاحت شرح خلافکاری های خود را در یک وبلاگ در اینترنت می نوشت.
دیوید پراتر، از مقامات کلیسا گفت: ما چیزی از خلاف های او نمی دانستیم تا این که از بانک به ما خبر دادند او یک بی ام و خریده است و با این خودرو در خیابان های شهر رفت وآمد می کرد.
کلیسا خواهان مجازات شدید این کشیش سابق بود اما وکیل او گفت راویچ 54 ساله که 6 ماه در انتظار محاکمه زندانی بود، بیش از این زندانی نخواهد شد زیرا موافقت کرد قاتلی را که در زندان پیش او اعتراف کرد، لو دهد.
جودی ادواردز کشیش کنونی ریپون گفت هنوز چیزهای مسروقه از او پس گرفته نشده است.
رادیچ در شهر 14 هزار نفری و آرام ریپون چهره ای مورد احترام بود و در خانه ای متعلق به کلیسا زندگی می کرد.
نوید فردانش، رییس اتاق بازرگانی ریپون گفت: مردم این شهر افراد مومن هستند و اعتماد زیادی به او داشتند اما او متاسفانه به مردم خیانت کرد.
رادیچ اول با جعل سند مدعی مالکیت ساختمان کلیسا شد و حدود 200 هزار دلار وام شخصی گرفت و بعد با جعل اوراق دیگری گفت حق فروش کلیسا را دارد و آن را به 525 هزار دلار به یک زوج فروخت.
رادیچ پس از این که پلیس شروع به تحقیق درباره بی ام و 102 هزار دلاری او کرد ، به دنور گریخت. پلیس او را بازگرداند و در سال 2005 توقیف کرد.
او در زندان با « روی جرالد اسمیت» آشنا شد که یک خلافکار جنسی بود که به خاطر کشتار زنی در 2005 منتظر محاکمه بود. کشیش سابق در وبلاگ خود  که حالا تعطیل شده  نوشت که با جلب اعتماد اسمیت ، از او اعتراف گرفته است.
رادیچ حاضر شد با مسوولان معامله کند: با پذیرش اتهام اختلاس آزاد شود و دادگاه 9 اتهام دیگر او را لغو کند به شرطی که علیه اسمیت شهادت دهد.
مایکل با بیت زکه وکیل رادیچ گفت: چون رادیچ کشیش اسمیت نبود اعتراف اسمیت شامل قانون رازداری کشیشان نمی شود و او می تواند علیه زندانی شهادت دهد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها