رئیس‌جمهور ترکیه گفت: جنگنده ملی این کشور که در آینده قرار است رونمایی شود بهترین پاسخ به تهدید‌های آمریکا مبنی بر کنار گذاشتن آنکارا از برنامه‌های تولید اف-۳۵ است.
کد خبر: ۱۲۴۶۵۷۴
جنگنده ملی بهترین پاسخ به تهدید‌ها درباره اف-۳۵ است

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در سخنانی گفت این کشور در حال توسعه جنگنده بومی خود است که بهترین پاسخ به تهدید‌ها در خصوص حضور این کشور در برنامه تولید و ساخت جنگنده‌های اف-۳۵ است.

اردوغان که در مراسم بازگشایی یک مرکز مهم مهمات در استان «قیریق‌قلعه» سخنرانی می‌کرد در ادامه گفت: «امیدوارم جنگنده ما که در هر مرحله از طراحی و تولید کاملا بومی خواهد بود در سال ۲۰۲۳ از آشیانه بیرون بیاید.»

رئیس‌جمهور ترکیه با تاکید بر اهمیت سیستم دفاع هوایی، در ادامه گفت وضعیتی که این کشور در لیبی و سوریه با آن روبروست نشان می‌دهد که باید به دفاع موشکی توجه بیشتری شود.

اردوغان همچنین بر تلاش‌های ترکیه برای توسعه صنعت دفاع داخلی تاکید کرد و گفت آنکارا سعی می‌کند با مستقر کردن پدافند هوایی با برد پایین در امتداد مرز سوریه، یک شکاف بزرگ در این زمینه را برطرف سازد.

به دنبال خرید سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ ترکیه از روسیه، آمریکا تهدید کرد آنکارا را از برنامه تولید و ساخت جنگنده‌های اف ۳۵ کنار خواهد گذاشت. واشنگتن معتقد است سامانه اس-۴۰۰ با سیستم‌های ناتو سازگاری ندارد و اطلاعات طبقه‌بندی شده‌ای را درباره جنگنده‌های اف-۳۵ در اختیارمسکو قرار می‌دهد.

با این حال آنکارا تاکید دارد این سامانه مغایرتی با سیستم‌های ناتو ندارد و تهدیدی برای متحدان آن محسوب نمی‌شود و خرید این سامانه از روسیه را ادامه خواهد داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها