دولت آمریکا شش کشور دیگر را به لیست کشورهایی که سفر یا مهاجرت اتباع آنها به ایالات متحده ممنوع است، اضافه کرد.
کد خبر: ۱۲۴۶۱۷۰
آمریکا شش کشور دیگر را به قانون محدودیت مهاجرتی افزود

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، در ادامه سیاست‌های ضد مهاجرتی و بیگانه‌ هراسی دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، نام کشورهای نیجریه، میانمار، اریتره، قرقیزستان، سودان و تانزانیا به لیست قانون منع مهاجرتی افزود.

به نوشته پایگاه خبری «هیل» مسئولان وزارت امنیت داخلی و وزارت خارجه آمریکا می‌گویند محدودیت‌هایی برای صدور برخی روادید مهاجرتی خاص برای این شش کشور در نظر گرفته می‌شود اما ممنوعیت کامل مسافرتی اعمال نمی‌شود.

این مقامات، نگرانی‌های حوزه امنیت ملی را دلیل قرار دادن این کشورها در لیست محدودیت‌های مهاجرتی عنوان کرده و گفتند دولت‌های مذکور شرایط امنیت گذرنامه‌ای و اشتراک‌گذاری اطلاعات را ندارند.

به نوشته هیل، ترامپ قرار است تا ساعاتی دیگر این طرح را امضا و به قانون تبدیل کند و از تاریخ ۲۲ فوریه نیز اجرایی خواهد شد.

سه سال پیش بود که دولت آمریکا بعد از روی کار آمدن ترامپ در کاخ سفید، ورود اتباع هفت کشور شامل ایران، لیبی، سوریه، سومالی، کره شمالی، ونزوئلا و یمن را ممنوع کرد.

بر این اساس، طرح جدید محدودیت مهاجرتی هم احتمالا در دادگاه‌های آمریکایی به چالش کشیده شوند و دیپلمات‌های سابق از گنجانده شدن نام نیجریه در این طرح، علی‌رغم آسیب رسیدن به منافع ایالات متحده، ابراز سردرگمی کردند.

هیل معتقد است با نزدیک شدن موعد انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، ترامپ هرچه بیشتر به دستاویزهای محدودیت مهاجرتی متوسل خواهد شد تا بتواند برای دور دوم نیز رأی آمریکایی‌ها را به دست بیاورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها