یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: افرادی که دچار افسردگی شده اند، می‌تواند با مصرف روزانه ۵ گرم شکلات تلخ به بهبود روند بیماری خود کمک کنند.
کد خبر: ۱۲۴۲۹۷۱
افسرده‌ اید؟ شکلات تلخ بخورید

به گزارش جام جم آنلاین، محمدتقی انوشه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: شکلات تلخ یک آنتی اکسیدان قوی است و سلامت سیستم قلبی عروقی را بهبود می‌بخشد.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی افزود: مصرف متعادل شکلات تلخ به عنوان یک آنتی اکسیدان در رژیم غذایی روزانه می‌تواند، مفید باشد اما این نکته را به یاد داشته باشند که نباید در مصرف این شکلات زیاده روی کرد.

انوشه تاکید کرد: معمولا شکلات تلخی که درصدش بالای ۷۰ باشد، حساسیت بدن به انسولین را افزایش داده و موجب کاهش احتمال ابتلا به دیابت در افراد می‌شود.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی افزود: شکلات تلخ حاوی یک سری فلاونوئید‌هایی است که افراد با مصرف روزانه آن می‌توانند به تنظیم عملکرد سیستم قلب و عروق و بهبود عملکرد رگ‌ها و مویرگ‌ها کمک کند که این باعث تسریع خونرسانی به سلول‌های بدن و مغز می شود.

انوشه بیان کرد: افرادی که دچار افسردگی شده اند، می‌تواند با مصرف روزانه ۵ گرم شکلات تلخ به بهبود روند بیماری خود کمک کنند. باتوجه به اثر آنتی اکسیدانی و ضد التهابی که دارد، می‌تواند با پیری زودرس سلول‌های بدن مقابله کند.

وی گفت: مصرف زیاد شکلات تلخ باعث اضطراب، عصبانیت، یبوست می‌شود. توصیه می‌شود افرادی که مشکلات گوارشی، آلرژی و بی خوابی دارند و یا اسید اوریک خونشان بالاست؛ از مصرف این شکلات خودداری کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها