نمایندگان مجلس با در اولویت قرار گرفتن طرح بانکداری اسلامی موافقت کردند.
کد خبر: ۱۲۴۲۳۲۳
طرح بانکداری اسلامی در اولویت کار مجلس قرار گرفت

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز سه شنبه پارلمان و در جریان بررسی تقاضای تعدادی از نمایندگان مبنی بر اولویت بررسی طرح بانکداری اسلامی، با اولویت قرار گرفتن این طرح موافقت کردند.

حجت‌الاسلام محمدحسین حسین‌زاده بحرینی طراح طرح مذکور اظهار کرد: اصلاح قوانین بانکی کشور امری ضروری بوده و بنده در روز‌های آغاز مجلس دهم خدمت تک تک نمایندگان رسیدم و با امضای آن‌ها طرح بانکداری اسلامی اعلام وصول شد.

او افزود: حدود ۳ سال و نیم است که مجلس دهم کار سنگینی برای اصلاح قوانین بانکی کشور انجام داده، چراکه در حال حاضر و در ساختار فعلی بانک مرکزی روابط بین بانک و مشتریان امکان پذیر نیست.

حجت الاسلام حسین‌زاده بحرینی ادامه داد: اگر بخواهیم نظام بانکی در خدمت اقتصاد و تولیدکننده قرار بگیرد نیازمند قوانین جدیدی هستیم.

عضو کمیسیون اقتصادی افزود: متنی که برای جرایم بانکی تهیه شده به رویت مقام معظم رهبری و برخی مراجع رسیده و این طرح محصول ۵ سال فعالیت گسترده اشخاصی است که در امور اقتصادی دارای تجربه هستند.

او بیان کرد: حجم نقدینگی در کشور از ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بیشتر شده و ۹۰ درصد این نقدینگی هم توسط بانک‌های خلق شده است، امیدوارم ثمره این طرح انضباط نظام بانکی باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها