سوالات خود را به clickhelp@jamejamonline.ir ایمیل کنید تا پاسخگوی شما باشیم. ذکر نام، نام خانوادگی و شهر یا روستای محل اقامت خود را فراموش نکنید، زیرا به سوالات بدون نام و مشخصات پاسخ داده نمی‌شود.
کد خبر: ۱۲۴۲۲۵۳

فریبرز بهارلو:
چطور می‌توان نرم‌افزارهای ویندوزی را روی سیستم‌‌عامل لینوکس اجرا کرد؟

کلیک:
لینوکس یک سیستم‌عامل متن باز محبوب برای برنامه‌نویسان و کاربران اداری است، ولی مشکل اصلی برای کاربران عادی این است که به‌شدت به نرم‌افزارهای ویندوزی عادت کرده و نمی‌توانند به‌راحتی با محدودیت نرم‌‌افزاری موجود روی لینوکس کنار بیایند. این مشکل مانع مهاجرت بسیاری از افراد به لینوکس می‌شود، ولی روشی وجود دارد که می‌توان به کمک آن برنامه‌های ویندوزی را روی هسته لینوکس اجرا کرد. سه روش برای اجرای نرم‌ا‌فزارهای ویندوزی وجود دارد که هر یک را به ساده‌ترین حالت ممکن شرح خواهیم داد:
استفاده از Virtual machines
این روش موجب می‌شود بتوانید یک نسخه از سیستم‌عامل ویندوز را در یک ماشین مجازی داخل لینوکس در اختیار داشته باشید. سه گزینه بسیار محبوب برای انجام این کار شامل VirtualBox، VMware و گزینه داخلی لینوکس یعنی KVM یا همان ماشین مجازی هسته محور لینوکس (Kernel-based Virtual Machine) هستند که کار کردن با هر یک از آنها نیاز به آموزش دارد.
استفاده از نسخه Wine
این سیستم در حقیقت یک Windows compatibility layer است که نرم‌‌افزارهای ویندوزی را به‌صورت مستقیم از هسته لینوکس برای شما اجرا می‌کند. به همین دلیل نیز با کمک این پروژه متن باز می‌توانید بسیاری از برنامه‌ها را روی لینوکس اجرا کنید. این روش به معنای اجرای تمام برنامه‌های ویندوزی روی لینوکس نخواهد بود و حتی برنامه‌هایی که با این روش اجرا می‌شوند نیز ممکن است بی‌نقص نبوده و با مشکلاتی همراه باشند. این روش برای بازی‌های رایانه‌ای بیش از هر روش دیگری دردسرساز است، ولی بازی‌های قدیمی‌تر که متعلق به سه یا چهار سال قبل هستند به‌راحتی و با باگ‌های کمتر روی این سیستم اجرا می‌شوند. روش کار با واین بسیار طولانی‌تر از این است که بتوان آن را اینجا شرح داد و برای این کار باید فایل‌های آموزشی مربوط به آن را مطالعه کنید.
استفاده از ۲ سیستم‌عامل
این روش بسیار ساده بوده و کافی است ویندوز و لینوکس را همزمان نصب کرده و در زمان بالا آمدن، سیستم‌عامل خود را انتخاب کنید. البته این راه اندکی با سؤال شما متفاوت است، ولی برای بسیاری از افراد مفید و کاربردی خواهد بود. (به‌شخصه تجربه‌ای بسیار خوب از این کار دارم و آن را به کسانی که می‌خواهند ویندوز را به سمت لینوکس ترک کنند پیشنهاد می‌کنم، زیرا محدودیت‌های نرم‌افزاری یاد شده به هیچ عنوان در مقایسه با سرعت شگفت‌آور لینوکس به حساب نمی‌آید)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها