حمید استیلی سرمربی تیم امید ایران ماه‌هاست که با حال و احوال بازیکنان و حواشی این تیم دست‌و‌پنجه نرم می‌کند و حالا باید خود را مهیای اردوهای بعدی و رساندن تیم به المپیک کند. شرایط سختی که البته یک سوی آن خوشبختی و صعود به المپیک و سمت دیگرش می‌تواند عدم راهیابی به این تورنمنت جهانی و انتقادات سرسختانه باشد. تیم امید طی ماه‌های گذشته وضعیت چندان خوبی نداشته و بازیکنانش نتوانستند به اندازه کافی موفق عمل کنند اما استیلی نسبت به آینده امیدوار است.
کد خبر: ۱۲۴۲۲۲۳

او می‌گوید: «ما دست از تلاش برنمی‌داریم. برای صعود به المپیک و کسب موفقیت حتی یک روز را از دست نمی‌دهیم. مدام در حال برنامه‌ریزی و آنالیز بازیکنان و همچنین هماهنگی با بخش‌های مختلف هستیم تا بتوانیم عملکرد تاثیرگذاری داشته باشیم. من و همکاران وضعیت بازیکنان را رصد می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم نکته‌ای از دیدمان مخفی بماند.»
او اضافه کرد: «همین الان اطلاعات همه بازیکنان، برنامه اردوها و کمپ‌ها و حتی وضعیت فعلی تک‌تک ملی‌پوشان آماده است و می‌دانیم سایر رقبای ما چه برنامه‌هایی دارند. البته نمی‌خواهیم خودمان را با آنها مقایسه کنیم چون شرایطمان شبیه به آنها نیست اما در این مدت تمام تلاش‌مان را به کار گرفتیم تا بهترین وضعیت ممکن را قبل از اعزام تیم به تایلند بسازیم.»
تیم فوتبال المپیک ایران در مرحله نهایی انتخابی المپیک 2020 توکیو در سخت‌ترین گروه ممکن قرار گرفت و کره‌جنوبی، چین و ازبکستان که همگی در بهترین وضعیت خود قرار دارند و ده‌ها اردوی ریز و درشت را پشت سر گذاشته‌اند، را در گروه خود می‌بیند. استیلی در این باره افزود: «به هر حال این قرعه‌ای است که برایمان رقم خورده اما نباید ناامید باشیم. ما بازیکنان بسیار خوب و قدرتمندی در تیم‌مان داریم که تعدادی از آنها در اروپا بازی می‌کنند و برخی نیز در تیم‌های خودشان، ستاره هستند. به‌تازگی برنامه خودمان را هم اعلام کردیم و لیست بازیکنان به AFC ارسال شده تا مشکلی از این‌بابت نداشته باشیم. یک اردو و دو بازی تدارکاتی در قطر در پیش داریم و در نهایت 23 نفر را با خودمان به تایلند می‌بریم. بازیکنان هم در شرایط خوبی قرار دارند و غیر از دفاع راست، تقریبا در پست‌های دیگر مشکلی احساس نمی‌کنیم. ما باید با قدرت و روحیه بالا وارد رقابت‌ها شویم و بتوانیم از نام فوتبال ایران دفاع کنیم.»
سرمربی تیم امید ادامه داد: «مطمئن هستم و شک ندارم که باشگاه‌ها وضعیت ما را درک می‌کنند. شاید یکسری نگرانی در مورد برخی بازیکنان تیم امید که از باشگاه‌ها دور می‌شوند، برای مربیان به وجود بیاید اما طبق برنامه‌ریزی‌هایی که ما انجام داده‌ایم، بازیکنان دعوت شده به اردو قبل از بازی‌های هفته شانزدهم دوباره به باشگاه‌های خود برمی‌گردند و می‌توانند تیم‌ها را همراهی کنند اما بعد از این هفته تا پایان مسابقات لازم است باشگاه‌ها از نفرات خودشان چشم‌پوشی کنند و اجازه بدهند تمرینات ما به منظور آماده‌سازی تیم شکل بگیرد. البته ظرفیت‌های قانونی هم در این مورد وجود دارد اما بین همکاران این‌گونه مسائل مطرح نیست و همه ما با تعامل دوستانه کار را دنبال می کنیم. باردیگر این موضوع را تاکید می‌کنم که اطمینان دارم همکاران من در همه باشگاه‌ها کنار تیم امید می‌مانند و به ما در این شرایط حساس کمک خواهند کرد. همه آنها از دوستان من هستند و مصلحتی که برای تیم امید به وجود آمده را درک می‌کنند.»
استیلی در نهایت گفت: «من همیشه در کنار مربیان باشگاهی بودم و با اکثر آنها در مورد وضعیت بازیکنان در تماس هستم. فدراسیون و کمیته ملی المپیک و سایر ارگان‌ها هم به‌خوبی از ما حمایت می‌کنند. امیدوارم این حمایت‌ها ادامه داشته باشد اما از همکاران خودم در همه باشگاه‌ها انتظار کمک و تعامل با تیم امید را دارم. بالاخره این تیم هم متعلق به ایران است و برای سربلندی و موفقیتش، همه باید دست به دست هم بدهیم. انتظار دارم تمام باشگاه‌ها به کمک‌مان بیایند تا در کنار هم بتوانیم صعود دوباره به المپیک را تجربه کنیم و قدرت فوتبال‌مان را به آسیا به اثبات برسانیم.»
تیم امید ایران 6 تا 18 بهمن در این مسابقات شرکت می‌کند و از میان 16 تیم آسیایی سه تیم به همراه ژاپن که میزبان المپیک 2020 به شمار می‌رود، راهی این تورنمنت می‌شود. گفتنی است المپیک 2020، آخرین باری است که فوتبال را پوشش می‌دهد و پس از آن، هرگز تیم‌های فوتبال راهی المپیک نمی‌شوند.

کاوه علی اسماعیلی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها