به همت یک مجموعه دانش‌بنیان

قفل سخت‌افزاری «ایران‌ساخت» شد

قفل سخت‌افزاری (Hardware Lock) یا دانگل (Dongle) وسیله‌ای الکترونیک است که برای ایجاد امنیت بیشتر برای نرم‌افزار و جلوگیری از کپی شدن غیرقانونی آن طراحی و ساخته شده است.
کد خبر: ۱۲۴۲۱۹۸

فروشندگان نرم‌افزارهای گران قیمت همراه با نرم‌افزار خود یک قفل سخت‌افزاری نیز به کاربران ارائه می‎‌دهند؛ از آنجا که کپی‌کردن سخت‌افزار بسیار دشوارتر از کپی‌کردن نرم‌افزار است، قفل سخت‌افزاری می‌تواند تا حد زیادی از دسترسی غیرقانونی افراد غیرمجاز به نرم‌افزار جلوگیری کند.
به گزارش جام‌جم و به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری،یک شرکت دانش‌بنیان در کشور کار طراحی و تولید این قفل سخت‌افزار را به دست گرفته و به‌گفته مدیرعامل، این شرکت توانسته 95 درصد بازار کشور را در اختیار بگیرد. شرکت دانش‌بنیان «منشور سیمین» علاوه‌بر تولید قفل سخت‌افزار محصولات همچون صندوق مکانیزه فروشگاهی، کالر آیدی (Caller ID) تکنو کالر، قفل Tiny HID و تجهیزات مختلف اتوماسیون صنعتی را نیز تولید و به بازار عرضه می‌کند. امیر حسین محمودی مدیرعامل این مجموعه دانش‌بنیان درباره قفل سخت‌افزاری تولیدی این شرکت گفت: این محصول با بهره‌گیری از آخرین مسائل و الگوریتم‌های امنیتی طراحی و تولید شده است. این قفل دارای یک پردازنده 32بیت صنعتی ARM است و سرعت پردازنده آن 48 مگاهرتز و ولتاژ کاری 3/3 ولت است. محمودی به دیگر ویژگی‌های این محصول اشاره و بیان کرد: این قفل سخت‌افزار دارای Active X محافظت شده برای ارتباط نرم‌افزار با قفل است و با تمامی نسخه‌های ویندوزهای 64 بیتی و 32 بیتی سازگاری دارد.مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «منشور سیمین» همچنین به دیگرمحصول تولیدی این شرکت اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از محصولات این شرکت صندوق مکانیزه فروشگاهی است که دستگاه مکانیکی یا الکترونیکی برای محاسبه و ثبت خرید و فروش معاملات و یک کشو پیوست شده برای ذخیره پول نقد است. محمودی در پایان یادآور شد: با تولیدات این شرکت برای 30 نفر به طور مستقیم اشتغال‌زایی شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها