چند سالی است نمایشگاه کتاب دفاع مقدس به طور تخصصی در حال برگزاری است. حالا هم رئیس سازمان حفظ و آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج در قالب یک نشست خبری به بیان جزئیات دهمین دوره این نمایشگاه پرداخته که قرار است در بندرعباس برگزار شود.
کد خبر: ۱۲۴۱۸۸۷

به گزارش جام‌جم، سردار احمد حق‌طلب در این نشست خبری که روز گذشته در محل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی برگزار شد درباره برگزاری این نمایشگاه در جایی غیر از تهران گفت: «چند دوره ابتدایی این نمایشگاه در استان تهران برگزار شد که بعد به این نتیجه رسیدیم بهتر است مردم سایر استان‌ها نیز از امکانات و مزایای آن برخوردار شوند. در طول سال‌های گذشته کنگره و یادمان شهدای دفاع مقدس را در استان‌های مختلف بهانه‌ای برای برگزاری نمایشگاه کتاب دفاع مقدس در آن استان قرار داده‌ایم. دهمین دوره این نمایشگاه هم همزمان با برپایی کنگره ۱۵۰۰ شهید استان هرمزگان از ۲۳ تا ۲۹ آذرماه در این استان و در محل مصلای بزرگ بندرعباس برگزار خواهد شد.»
حق‌طلب درباره برگزاری تخصصی این نمایشگاه هم اضافه کرده که برگزاری نمایشگاه تخصصی به ناشران و مولفان کمک می‌کند تا با شوق و اشتیاق بیشتری در این فضا فعالیت کنند. از طرف دیگر، امکاناتی را برای مردم شهر بندرعباس و استان هرمزگان به‌وجود می‌آورد تا از این فضا بهره‌مند شوند. فضای مناسب نمایشگاهی و تخفیف ناشران و یارانه‌ای که ارشاد می‌دهد از تسهیلاتی است که کمتر مردم هرمزگان از آن بهره‌مند هستند و نمایشگاه کتاب در این استان این مزایا را برای‌شان فراهم می‌کند.
اگر طالب شنیدن تعداد و نحوه حضور ناشران در این نمایشگاه هستید هم باید خدمت‌تان عرض کنیم طبق گفته جناب حق‌طلب، در این نمایشگاه قریب به صد ناشر شرکت می‌کنند و ۹۰۰ عنوان کتاب در نمایشگاه عرضه خواهند کرد. بخشی از این کتاب‌ها اواخر سال گذشته و اوایل امسال منتشر شده که برنامه‌های رونمایی از این کتاب‌ها در نمایشگاه برگزار می‌شود. نشست‌های تخصصی‌ای نیز در حوزه دفاع مقدس در حاشیه نمایشگاه خواهیم داشت، برنامه‌های جنبی را نیز برای کودکان و نوجوانان درنظر گرفته‌ایم. برنامه‌هایی مانند شب خاطره و شب شعر نیز در حاشیه نمایشگاه در استان هرمزگان برگزار خواهد شد.
سردار احمد حق‌طلب درباره برنامه‌های جنبی‌ نمایشگاه کتاب دفاع مقدس هم اشاراتی داشت و گفت: چگونگی رسیدن به فرمایش مقام معظم رهبری در رابطه با صد برابر کردن تولید کتاب دفاع مقدس، همچنین نهضت ترجمه آثار دفاع مقدس که مقام معظم رهبری نیز به آن توجه داشته‌اند، در این نمایشگاه مورد بررسی کارشناسی قرار خواهد گرفت.
نکته جالب توجه دیگر این‌که طبق اظهارات حق‌طلب، قرار بوده این نمایشگاه ملی پس از چند دوره به نمایشگاه بین‌المللی تبدیل شود و کشورهایی که سابقه مبارزه با استکبار جهانی دارند مانند ویتنام هم در این نمایشگاه حضور داشته باشند، اما ظاهرا تولیدات و ترجمه‌های کتاب‌های دفاع مقدس در حدی نبوده که دوستان بتوانند این موضوع را محقق کنند.
رئیس سازمان حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس در این نشست اشاراتی هم به ممیزی کتاب‌های دفاع مقدس داشته و گفته: «ما تا الان مشکلی برای ممیزی کتاب‌های دفاع مقدس نداشته‌ایم. هم وزارت ارشاد با روال و ضوابطی که دارد و هم با اختیاراتی که مجموعه‌هایی مثل سپاه، ارتش و سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس دارند این کتاب‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهند تا مطالبی در وهن دفاع مقدس نباشد یا مطالبی که باعث ایجاد اختلاف بین نیروهای مسلح شود.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها