بیانیه گام دوم انقلاب از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان راهبرد اساسی و دکترین جامع نظام اسلامی به عنوان حکومت برآمده از نهضت اسلامی مردم ایران به رهبری مرجعیت دینی و در آستانه شروع 40 سال دوم مطرح شد؛ بیانیه‌ای نه صرفا دارای ابعاد نظری، بلکه دارای بنیان‌های راهبری عملی که می‌تواند آرمان اصلی انقلاب یعنی تمدن‌سازی اسلامی را محقق کند.
کد خبر: ۱۲۴۱۶۰۲

در طول چهار دهه گذشته، نظام جمهوری اسلامی دستاوردهای شگرفی در حوزه‌های گوناگون داشته و توانسته است مفاهیم مهمی همچون معنویت،اخلاق، عدالت و مبارزه با فساد را به خوبی تبیین و نهادینه کند.
در 40 سال دوم پیش رو نیز فصل جدیدی از مفاهیم انقلابی بر محورهایی همچون علم و پژوهش، اقتصاد، استقلال و آزادی، عزت ملی و روابط خارجی و سبک زندگی اسلامی - ایرانی
مقابل ملت ایران گشوده شده تا در نهایت به هدف والایی که رهبر معظم انقلاب آن را ترسیم فرموده‌اند، یعنی تمدن‌سازی اسلامی برسیم.
در این میان صدا و سیما و شبکه‌های استانی تاثیرگذاری بالایی در نهادینه‌سازی و شکل‌گیری مفاهیم اساسی بیانیه گام دوم و اهداف و آرمان‌های 40 سال دوم انقلاب دارند و می‌توانند بنیان‌های اجتماعی و فرهنگی جامعه را متناسب با این هدف والا پی‌ریزی کنند.
شبکه‌های استانی با توجه به تعاملات گسترده‌تر و نزدیکی به زبان و فرهنگ مردمان چهارگوشه ایران، نقشی به‌سزایی در این زمینه داشته و ضریب نفوذ آنها نیز میان اقشار مختلف، گاه بیشتر از شبکه‌های سراسری است، بنابراین سیاستگذاری معاونت امور استان‌های رسانه ملی در چارچوب سند چشم‌انداز میان‌ مدت و بلندمدت صدا و سیما، تحقق آرمان‌هایی است که در بیانیه گام دوم انقلاب مورد تاکید قرار گرفته‌اند.

فرشید شکیبا

قائم‌مقام مدیرکل سیمای استان‌ها

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها