سعید خزایی گزارشگر در شهر از ویژگی‌های این برنامه می‌گوید

در برنامه در شهر همه‌چیز در لحظه است

سعید خزایی، گزارشگر برنامه در شهر در گفت‌وگو با جام‌جم در خصوص سابقه همکاری اش با این برنامه بیان کرد: من حدود پنج سال است با این گروه همکاری می‌کنم؛ البته پیش از این برنامه در زمینه گویندگی رادیو و اجرا فعالیت داشتم. ضمن این‌که خبرنگار شبکه خبر و شبکه دو هم بودم تا این‌که با گروه در شهر و «در استان» نیز همکار شدم. از آنجا که در شهر در لحظه است، گاهی برای گزارش سرصحنه تصادف حضور پیدا می‌کنیم و گاهی هم برای دستگیری مجرم یا حادثه یا یک معضل شهری؛ بنابراین ما باید در همه زمینه‌ها اشراف داشته باشیم و بتوانیم کار کنیم.
کد خبر: ۱۲۴۱۵۹۹

البته سوژه‌های گزارش را تیم هماهنگی انتخاب می‌کند و خوشبختانه از آنجا که این برنامه قدمت بسیاری دارد، ارتباط خوبی با ارگان‌ها و دستگاه‌ها داریم و ما را از اتفاقات و سوژه‌های مهم مطلع می‌کنند و همان‌طور که گفتم همکاری خوبی با ما دارند، البته گاهی هم زمانی که با ماشین گشت می‌زنیم، یکباره با سوژه‌ای برخورد می‌کنیم و در لحظه گزارش می‌گیریم؛ به عنوان مثال در گشت زنی تصادفی رخ می‌دهد و ما شاهد این اتفاق هستیم و سریع گزارش می‌گیریم.
پیگیر مشکلات مردم هستیم
این برنامه به قدری مورد توجه مخاطبان قرار گرفته که وقتی ما برای گزارش وارد یک محله می‌شویم، عده‌ای از ما می‌خواهند چند خیابان آن‌طرف‌تر رفته و از مشکلات محله آنها گزارش بگیریم. وقتی کنار مردم هستی دو چیز خیلی برایشان مهم است. یکی این‌که مشکلی که شما از آن گزارش گرفته اید آیا حل شده و مسؤولان پیگیری کردند و پاسخگو بودند و دیگر این‌که خودشان هم مشکلاتشان را با ما در میان می‌گذارند. حتی برخی از آنها که جزو همراهان همیشگی برنامه هستند، از ما درباره گزارشی که پخش شده سوال می‌کنند و پیگیر گزارش‌ها هستند. بنابراین ما با سوژه‌ها یک بار برخورد نمی‌کنیم و مدام پیگیر موضوع هستیم. یعنی شیوه کار ما به این گونه نیست که از مشکلات شهری مردم گزارش بگیریم و تمام. بلکه در سری جدید برنامه ما یک بار گزارش می‌گیریم و از مشکل تصویربرداری می‌کنیم و زمانی که مسؤول مربوطه هم قول‌هایی می‌دهد، ما در یک بازه زمانی مشخص پیگیری می‌کنیم تا ببینیم آن مشکل رفع شده یا نه و آیا مسؤولی که وعده و قولی داده به آن عمل کرده یا خیر. اگر حل شده باشد که خیلی خوشحال می‌شویم که توانستیم قدمی برای مردم برداریم و اگر برطرف نشده باشد، دوباره به سراغ آن مسؤول می‌رویم تا پاسخگو باشند. حتی ممکن است که بیش از سه سال یک مشکل هنوز وجود داشته و رفع نشده باشد.
با مردم و برای مردم
وی در پاسخ به این که تا چه حد سعی می‌کند در گزارش‌ها و رودرو با مسائل مختلف بی طرف باشد و قضاوت نکند، گفت: یکی از رسالت‌های ما خبرنگاران و گزارشگران همین است که خودمان قضاوت نکنیم و فقط اطلاع‌دهنده باشیم. اما برخی صحنه‌ها را که می‌بینیم، ناخودآگاه احساساتی می‌شویم. به عنوان مثال وقتی سقف خانه‌ای را می‌بینیم که براثر گود‌برداری ساختمان دیگری فرو ریخته، به هر صورت حال آدم را دگرگون می‌کند و باعث می‌شود احساسش را نیز در گزارش درگیر کرده و جانبدارانه صحبت کند. بنابراین سعی می‌کنیم همیشه و در همه جا با مردم و در کنار مردم باشیم و مشکلاتشان را حل کنیم و به همین خاطر در حد توانمان مشکلات را پیگیری می‌کنیم.
گزارشی به تلخی مرگ
خزایی درباره تلخ ترین و تاثیرگذارترین گزارشی که در این مدت تهیه کرده، عنوان کرد: چندین بار شاهد بودم علی‌رغم این‌که کارشناسان گفته اند و گاهی تذکر هم داده اند که ساختمانی گودبرداری نشود، اما بر اثر سهل‌انگاری و گودبرداری بدون اصول چندین نفر زیر آوار مانده‌اند و فوت شده‌اند. آخرین گزارشی که به خاطر دارم مربوط به خانه‌ای در ورامین است که مادری به همراه دختر و پسرش زیر آوار ماندند و فوت شدند. یا این‌که جوانی 17 ساله در یک کیف قاپی و به دلیل این‌که مقاومت کرده بود، با چاقوی سارقان به قتل رسیده بود که واقعا ناراحت‌کننده است. به هر حال هر کسی در این شرایط ناراحت می‌شود که یک جوان به خاطر این‌که اجازه نمی‌داد گوشی را سرقت کنند، به قتل رسیده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها