آخرین بازی هفته سیزدهم لیگ برتر، یکی از بازی‌های جذاب هفته است؛ جایی که ذوب آهن با علیرضا منصوریان از پرسپولیس کالدرون میزبانی می‌کند.
کد خبر: ۱۲۴۰۸۷۰

ذوب آهن بعد از هشت هفته کشنده که برای آنها با چهار باخت و چهار تساوی سپری شد، حالا کم کم دارد از بحران خارج می‌شود. تیم منصوریان در چهارهفته اخیر دو برد و یک تساوی کسب کرد تا بعد از پنج هفته، در رتبه‌ای بهتر از رتبه چهاردهم جدول قرار بگیرد. بازی با پرسپولیس البته، جنسش برای شاگردان منصوریان با آن چهار بازی قبلی تفاوت دارد. پرسپولیس در شرایطی به فولادشهر می‌رود که بیش از هر زمان دیگر برای کسب نتیجه دلخواه تحت فشار است.
همین دو روز پیش بود که محمد حسن انصاری فرد، مدیرعامل پرسپولیس در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسیده بود، تا کی از کالدرون حمایت خواهد کرد، گفت: او تا زمانی که تیم در کورس باشد مورد حمایت است!
خیلی‌ها از این جمله به عنوان اولتیماتوم مدیریت باشگاه به سرمربی آرژانتینی تعبیر کردند. در هفته‌هایی که استقلال با بازی‌های چشم نوازش، همه توجهات را به خود جلب کرده است، پرسپولیسی‌ها انتظار دارند تیم آنها هم به عنوان قهرمان سه فصل اخیر لیگ برتر، نمایشی مقتدرانه‌تر داشته باشد. اما پرسپولیس با کالدرون از ابتدای فصل، هنوز موفق نشده در سه بازی متوالی پیروز شود. به این آمار، ضعف در گلزنی و البته قبول چهار شکست در 11 هفته را هم باید اضافه کرد. سوای اینها یک طلسم 9 ساله هم هست که پرسپولیس برای رسیدن به درهای خوشبختی باید از آن گذر کند.
شاید جالب باشد بدانید سرخپوشان پایتخت نزدیک به 9 سال است در فولادشهر به برد نرسیده‌اند. آخرین بار پرسپولیس روز 21 فروردین سال 1390 با هدایت علی دایی و با گل‌های وحید هاشمیان، امیرحسین فشنگچی و محمد نوری موفق شد ذوب آهن را در فولادشهر شکست بدهد و حالا دقیقا هشت سال و هفت ماه از آن بازی می‌گذرد.
پرسپولیس حتی در دوران اوج خود با برانکو ایوانکوویچ نیز نتوانست ذوب آهن را در خانه مغلوب کند و به نوعی می‌توان گفت کالدرون و شاگردانش یک هدف بزرگ را برای شکستن طلسم 9 ساله در سر می‌پرورانند.
در مجموع تقابل سبزپوشان اصفهان و سرخ‌پوشان تهران سی و هفتمین جدال دو تیم است. پیش از این پرسپولیس ۱۳ و ذوب‌آهن ۱۱ دیدار را با برتری پشت سر گذاشته‌اند و ۱۲ بازی هم با تساوی تمام شده است.

2 بازی، 2 تساوی
دیروز و در شروع هفته سیزدهم لیگ‌برتر دو بازی در تهران و جم برگزار شد اما هیچ برنده‌ای نداشت. در تهران دیدار سایپا و فولاد با تساوی صفر - صفر به پایان رسید.در جم هم پارس‌جنوبی گرچه نیمه اول را با یک گل برتری به رختکن رفت اما در نیمه دوم گل تساوی را دریافت کرد. نکته جالب این‌که هر دو بازی دیروز اخراجی داشت و تیم‌های فولاد و ماشین‌سازی بازی را ده نفره به پایان رساندند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها