" مهدی ثقفی " مدیر عامل مجتمع آلومینیوم المهدی، اعلام کرد مشکل تامین "آند" مورد نیاز صنایع آلومینیوم کشور بهزودی برطرف میشود.
کد خبر: ۱۲۴۰۴۰

وی روز جمعه در جمع خبرنگاران اعزامی از تهران که برای دیدار از مجتمع المهدی به بندرعباس سفر کرده بودند، گفت: طی سهماه گذشته صنایع آلومینیوم از جمله المهدی با مشکلاتی در تامین مواد اولیه خود روبرو شدند ولی به کمک سایر کشورها و مدیریت صحیح اجازه ندادیم چراغ خط تولید خاموش شود.
ثقفی گفت: باتوجه به وارد کردن مقدار قابل توجهی "آند"(مادهاولیه صنعت آلومیینوم) از چین، تا اواخر ماه جاری مشکل کمبود آند رفع خواهد شد.
بهگفته مدیرعامل مجتمع آلومینیوم المهدی، این شرکت ماهانهپنج هزار عدد "آند" مصرف میکند که این نیاز از طریق واردات از سایر کشورها و بخصوص چین تامین میشود.
ثقفی دراین نشست خبری ازاجرای طرح ساخت "آند " در کشور خبر داد و گفت: مصمم هستیم برای قطع وابستگی به خارج از کشور هرچه سریعتر طرح تولید آند را بهپایان برسانیم و امیدواریم تا پایان سال آینده ایران تولیدکننده آند باشد.
مدیر عامل مجتمع آلومینیوم المهدی در مورد اجرای اصل قانون اساسی در اینمجتمع وواگذاری آن بهبخش خصوصی، گفت: فهرستی از شرکتهای مشمول واگذاری تا پایان سال آینده تهیه شدهاست که المهدی نیز در این فهرست قرار دارد و تا پایان سال فرآیند خصوصیسازی را طی خواهد کرد.
وی افزود: سازمان خصوصیسازی این مجتمع را قیمتگذاری کرده و درحال تهیه مقدمات هستیم تا سهام را بصورت بلوکی و جزیی واگذار کنیم.
وی در مورد عملکرد ماهه این واحد صنعتی گفت: ظرفیت تولید این مجتمع هزار تن شمش در سال است و در ماهه گذشتهبیش از هزار تن آلومینیوم تولیدی این مجتمع به ارزش میلیون دلار صادر شده است.
ثقفی بااشاره بهاینکه دولت این مجتمع را مکلف کردهحداقل درصد تولیدات خود را صادر کند، افزود: درصد محصولات این شرکت صادر میشود و درصد آن در داخل کشور مصرف میشود.
وی در پاسخ به این سوال که " با وجود تولید شمش آلومینیوم در ایران چرا همچنان ایران برای تامین مصرف داخلی شمش آلومینیوم از خارج وارد میکند"، گفت: باوجود آنکه قیمت این محصول دربازار داخلی درصد بالاتر از بازارهای خارجی است و ما تمایل به فروش این محصول در داخل داریم ولی کمبود نقدینگی واحدهای مصرفکننده آلومیینوم و تقاضای نسیه از سوی این واحدها، فروش در بازارهای خارجی را به صرفهتر میکند.
وی صنعت آلومیینوم را بشدت انرژیبر ذکرکردوگفت کارخانهالمهدی به تنهایی معادل شهر یک میلیون نفری بندرعباس برق مصرف میکن د، از این رو در نظر داریم نیروگاهی با ظرفیت مگاوات برای کارخانه احداث کنیم.
ثقفی همچنین از طرحهای توسعه مجتمع آلومینیوم المهدی خبردادو افزود: هدف، رسیدن به ظرفیت تولید هزار تن شمش آلومینیوم در سال است.
وی افزود: ماده اصلی تولید آلومینیوم ، پودر آلومینا است که درصد نیاز المهدی از داخل و درصد آن از سایر کشورهای دنیا تامین میشود.
مدیرعامل شرکت آلومینیوم المهدی همچنین گفت: تا درصد سرمایه مورد نیاز این مجتمع از محل تسهیلات داخلی و خارجی تامین شده و تنها تا درصد سرمایه را سهامداران پرداخت کردهاند.
وی در مورد وضعیت مالی المهدی گفت: این شرکت میلیارد تومان بدهی به انواع نهادهای مالی و اقتصادی دارد ، ولی با از بانکها فرصت گرفته شده و وامها را استمهال کردهایم، به گونهای که با افزایش ظرفیت و درآمد اقساط قابل پرداخت خواهد بود.
مجمتع آلومینیوم المهدی در سال راهاندازی شد.کل سرمایه هزینه شده برای این طرح تاکنون پنج تریلیون و میلیارد ریال بوه است.
درصد سهام این مجتمع متعلق به سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران است و درصد سهام مربوط به شرکت "آی دی سی" است که در کشور امارات ثبت شده است.
این مجتمع در کیلومتری غرب بندرعباس قرار دارد ودرحال حاضر با ظرفیت هزار تن تولید شمش آلومینیوم در سال و نفر شاغل در حال تولید است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها