سوالات خود را به clickhelp@jamejamonline.ir ایمیل کنید تا پاسخگوی شما باشیم. ذکر نام، نام خانوادگی و شهر یا روستای محل اقامت خود را فراموش نکنید، زیرا به سوالات بدون نام و مشخصات پاسخ داده نمی‌شود.
کد خبر: ۱۲۴۰۰۹۳

رامین خدابنده:
چطور می‌توان فلش را از ویروس مصون نگه‌داشت؟

کلیک:
ابتدا باید بگوییم چنین چیزی به‌صورت قطعی ممکن نیست و هر دستگاهی در جهان ممکن است با ابداع روش جدیدی از حملات توسط هکرها آسیب ببیند، ولی می‌توان با مقاوم ساختن ساختار امنیتی فلش از آن در برابر بسیاری از حملات محافظت کرد. این کار چندان پیچیده نیست و چند روش برای انجام آن وجود دارد.
همان‌طور که اشاره شد، راه‌های متعددی برای امن ساختن فلش وجود دارد، ولی ما تنها یک‌راه را به شما معرفی می‌کنیم.
برای امن ساختن فلش در این روش از فرمت امنیتی تعیین شده برای فرمت فایل NTFS استفاده خواهیم کرد. بیشتر فلش‌های جهان از فرمت پیش‌فرض Fat32 استفاده می‌کنند و در صورتی که فرمت فلش شما اینچنین است، باید آن را فرمت کنید. برای فهمیدن فرمت فلش خود کافی است روی آن کلیک راست کرده و Properties را انتخاب کنید، گزینه
file system فرمت فلش شما را نشان می‌دهد.
همچنین به یاد داشته باشید فرمت NTFS برای سیستم‌های عامل لینوکس و مک چندان مناسب نیست و این روش برای کاربران ویندوزی مناسب‌تر است. برای تبدیل فرمت به NTFS باید مراحل زیر را انجام دهید:
روی فلش خود در ویندوز کلیک راست کنید.
گزینه Format را انتخاب کنید.
File system خود را به NTFS تغییر دهید.
تیک مقابل Quick format را بردارید.
روی Start کلیک کنید.
حالا که فرمت شما درست شده است، برای امن کردن فلش باید این کار را انجام دهید:
داخل فلش خود پوشه‌ای ایجاد کنید و نام آن را به‌صورت دلخواه هر چیزی بگذارید.
روی فلش خود در ویندوز کلیک راست کنید.
گزینه Properties را انتخاب کنید.
گزینه Security را انتخاب کنید.
روی گزینه Advance کلیک کنید و مجوز دسترسی به نگارش فایل روی فلش را برای همه کاربران بردارید.
روی گزینه Save کلیک کنید.
به‌این‌ترتیب امکان دسترسی برای نگارش فایل در پوشه اصلی فایل بسته خواهد شد و با توجه به این‌که بیشتر ویروس‌ها به‌صورت خودکار اقدام به نگارش در پوشه اصلی یا Root می‌کنند، شما در برابر بیشتر ویروس‌ها امن خواهید بود. با این حال همیشه ضد ویروس خود را به‌روز نگاه دارید و قبل از اتصال فلش آن را کاملا اسکن کنید. به گفته یکی از بزرگان صنعت امنیت کامپیوتر، بزرگ‌ترین خطر امنیتی برای یک رایانه در حد فاصل بین صندلی و صفحه کلید قرار دارد؛ به عبارت دیگر خود شما بزرگ‌ترین خطر امنیتی هستید و بهتر است با رعایت امنیت در اتصال به سیستم‌ها، خودتان را امن نگاه دارید و از وصل کردن فلش به دستگاه‌های ناامن و مشکوک خودداری کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها