شرکت هوانوردی بوئینگ، ماه‌نوردی را به ناسا پیشنهاد می‌دهد که مدعی است «پیچیدگی و خطر» برگرداندن فضانوردان به سطح ماه را کاهش می‌دهد. برنامه اصلی ناسا این است که فضانوردان را پس از پرتاب از سطح زمین، به یک ایستگاه فضایی مستقر در مدار ماه منتقل کند تا از آنجا بر سطح ماه فرود بیایند. این در حالی است که اولین قراردادها برای ساخت این گذرگاه به سوی ماه در اردیبهشت بسته شده است.
کد خبر: ۱۲۴۰۰۴۳

طرح سطح‌نشین بوئینگ، طرح‌های رایج فرود بر ماه را دور می‌زند و به فضانوردان اجازه می‌دهد مستقیم از زمین به سطح ماه قدم بگذارند. این طرح تا حدودی شبیه طرح فرود بر ماه در جریان ماموریت آپولوست که دهه 1340/ ۱۹۶۰ انجام می‌شد. بوئینگ همچنین می‌گوید این طرح در صورت لزوم قابلیت اتصال به ایستگاه گذرگاه را نیز دارد. این سطح‌نشین، شامل فناوری‌های توسعه داده شده برای فضاپیمای بوئینگ سی‌اس‌تی ــ 100 (100 ــ cst) استارلاینر است که اولین آزمون مداری خود به مقصد ایستگاه فضایی بین‌المللی را تا یک ماه دیگر انجام می‌دهد.
همچنین ناسا طرح‌های پیشنهادی دیگری برای ماه‌نورد خود دریافت کرده است که قصد دارد بعد از ارزیابی کامل با دو تیم از آنها قرارداد ببندد. این آژانس فضایی هزینه‌های ماموریت ۲۰۲۴ خود به سوی ماه را هنوز اعلام نکرده و هزینه برنامه فرود بر ماه آرتمیس نیز هنوز به طور کامل برآورده نشده است.

نفیسه کلانتری

دانش

منبع: the Guardian

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها